نارضایتی معاون وزیر صمت از کارنامه صادراتی صنعت تاسیسات / ورود به بازارهای روسیه، بلاروس و همسایگان در اولویت

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: از وضعیت صادرات محصولات صنعت تاسیسات راضی نیستیم و تلاش می کنیم صادرات به کشورهای همسایه با جدیت دنبال شود.

به گزارش اکونگار، سید محمد موسوی؛ معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به خبرنگار«اکونگار» گفت: تاسیسات،صنعت کهنی است که بیش از 95درصد محصولات توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند.  صنعت‌گرانی که امروز در نمایشگاه حاضر شده‍‌اند بخش عمده‌ای از نیازهای صنایع  کشورمان را تامین می‌کنند. 

وی افزود: می‌توانم بگویم ما در این صنعت بالغ بر ۹۵ درصد تولید داخلی داریم. این‌ها تنها مربوط به صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی است. 

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در صنایع دیگر هم شرکت‌های داخلی توان بالایی دارند، عنوان کرد: اگر به سراغ صنعت‌های دیگر مثل نفت و گاز برویم تولید داخلی حدود ۶۵درصد است. علت هم این است که در این صنایع فرآیندها پیچیده‌تر هستند و نیاز به طراحی دقیق‌تر دارند. ما از جوانان، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کنیم در جهت رشد این مسیر به ما پیوندند. 

او در پاسخ به سوال خبرنگار «اکونگار» درباره کیفیت نمایشگاه امسال گفت: ما در سال ۹۹ حدود ۴۰شرکت فعال در این نمایشگاه داشتیم؛ اما امسال به ۵۰۰شرکت رسیده است که ۸۰شرکت آن خارجی است. آرام آرام باب مذاکره با شرکت‌های خارجی باز خواهد شد. اتفاق‌های در حال به وقوع پیوستن است‌.

مهاون وزیر صمت ادامه داد: از میزان صادرات در صنعت تاسیسات راضی نیستیم ولی پتانسیل‌های صادراتی خوبی را شناسایی کرده‌ایم.

او همچنین افزود: امیدوارم با کمک سازمان توسعه تجارت و رایزنی‌های بازرگانی که در همین نمایشگاه داریم اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم. بیشترین تمرکز ما بر کشورهای همسایه و کشورهایی که با ما همسو هستند مثل روسیه و بلاروس است.

ویدیو زیر بخشی از صحبت‌های سید محمد موسوی؛ معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با خبرنگار «اکونگار» است. 

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار