سهام نفت بهران بخریم یا نفت سپاهان؟

درآمد تجمیعی ۳ ماهه‌ی سال جاری «نفت بهران» نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۹ درصد و درآمد تجمیعی ۳ ماهه‌ی سال جاری «نفت سپاهان» نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

به گزارش اکو نگار، نگاهی میاندازیم به مقایسه میان دو شرکت نفت بهران با نماد «شبهرن»، با سرمایه ثبت‌شدة یک هزار و 195 میلیاردتومانی و شرکت نفت سپاهان با نماد «شسپا»، با سرمایه ثبت‌شدة 5 هزار و 600  میلیاردتومانی که گزارش عملکرد ماهانه مربوط به خرداد 1402 را در کدال منتشر کرده اند.

شرکت نفت بهران در ماه خرداد 52 میلیون لیتر محصول تولید کرد که از این مقدار محصول تولید شده توانست 60 میلیون لیتر از محصولات تولیدی خود را در بازار داخل و خارج کشور به فروش برساند. از طرفی شرکت نفت سپاهان در ماه خرداد 62 هزار و 673  تن محصول تولید کرد که از این مقدار محصول تولید شده توانست 64  هزار تن از محصولات تولیدی خود را در بازار داخل و خارج کشور به فروش برساند.

 مقدار محصولات تولید شده توسط «شبهرن» در سومین ماه سال، نزدیک به یک درصد کاهش رانسبت به ماه اردیبهشت نشان می‌دهد و از طرفی مقدار فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته 15 درصد افزایش داشته است. با نگاهی به طرف دیگر مقایسه باید گفت که مقدار محصولات تولید شده توسط «شسپا» در سومین ماه سال، 3 درصد افزایش رانسبت به ماه اردیبهشت و از طرفی مقدار فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته یک درصد افزایش داشته است.

نفت بهران در عملکرد یک‌ماهه منتهی به 1402/3/31 معادل یک هزار و 743 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است. «شبهرن» در خرداد به میانگین درآمد ماهانه یک هزار و 548 میلیاردتومانی رسید. همچنین نفت سپاهان در عملکرد یک‌ماهه منتهی به 1402/3/31 معادل 2 هزار و 49 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است. «شسپا» در خرداد به میانگین درآمد ماهانه یک هزار و 590 میلیاردتومانی رسید. تا به اینجا و پس از محاسبه‌ی میانگین درآمد این دو شرکت باید گفت که میانگین درآمد 3ماهه اول سال شرکت نفت سپاهان بیشتر بوده است.

درآمدی که «شبهرن» در سومین ماه از سال جاری و همچنین سومین ماه از سال مالی منتهی به 1402/12/29 کسب کرد، 6 درصد بیشتر از ماه گذشته بوده است؛ با نگاهی به درآمد نقطه‌به‌نقطه نفت بهران متوجه خواهیم شد که این شرکت در مقایسه با خرداد 1401 با افزایش 18 درصدی روبه‌رو شده است. درآمدی که «شسپا» در سومین ماه از سال جاری و همچنین سومین ماه از سال مالی منتهی به 1402/12/29 کسب کرد، 13 درصد بیشتر از ماه گذشته بوده است؛ با نگاهی به درآمد نقطه‌به‌نقطه نفت سپاهان متوجه خواهیم شد که این شرکت در مقایسه با خرداد 1401 با کاهش 2 درصدی روبه‌رو شده است.

در «شبهرن» درآمد تجمیعی 3 ماهه‌ی سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته و همچنین در «شسپا» درآمد تجمیعی 3 ماهه‌ی سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد