بخشنامه‌های خلق الساعه، تولید را با چالش مواجه کرده است

مدیرعامل شرکت فناوران شیمی زرین ایرانیان می‌گوید: از جمله چالش هایی که موجب اختلال در فعالیت تولید کننده‌ها می شود، قوانین ناپایدار و بخشنامه های خلق الساعه است.

به گزارش اکونگار به نقل از تولیدآنلاین؛ علی نیلی، مدیرعامل شرکت فناوران شیمی زرین ایرانیان در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به سابقه ۱۰ ساله این شرکت در صنعت پلیمر، گفت: شرکت فن آوران شیمی زرین ایرانیان با فعالیت در زمینه تولید افزودنی های پیشرفته پلیمر و پتروشیمی و همچنین تولید استئارات فلزی به ویژه استئارات کلسیم که در پتروشیمی های کشور پر مصرف هستند، این صنعت را از واردات این کالا بی نیاز کرده است.

او افزود: به صورت تقریبی ۵۰ درصد از محصولات استئارات کلسیم و استئارات روی، توسط شرکت فناوران شیمی زرین ایرانیان تولید می شود.

نیلی در ادامه گفت: شرکت فناوران شیمی زرین ایرانیان ،افزودنی های دیگری که مورد مصرف پتروشیمی های کشور و صنایع پایین دست است؛ از جمله استابیلایزر، لوبریکانت ها، افزودنی های پی وی سی و پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن نیز تولید می کند.

او با بیان اینکه مصرف عمده افزودنی های تولیدی این شرکت در صنعت پتروشیمی می باشد، اظهار داشت: با توجه به کیفیت محصولات که در سطح اروپایی ها است، علاوه برصنعت پتروشیمی صنایع دیگری همچون صنایع مستربچ، کامپاند، صنعت پلاستیک، صنایع غذایی و دارویی، صنایع لاستیک، صنایع رنگ و رزین نیز از این افزودنی ها استفاده می کنند. به نحوی که به عنوان مثال ارائه این محصولات به شرکت های دارویی و غذایی موجب شده که این شرکت‌ها دیگر احتیاجی به واردات نداشته اند.

مدیرعامل شرکت فن آوران شیمی با اشاره به تولید محصولات فناوری پیشرفته و دانش بنیان، فعالیت چندین ساله این شرکت و استقبالی که از ارائه این محصولات شده، گفت: این شرکت به صورت تقریبی موفق به افزایش دوبرابری صادرات محصولات نسبت به سال گذشته شده، به طوری که به کشورهای عضو CIS همچون روسیه، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و به تازگی به پاکستان نیز صادرات داشته است.

این فعال صنعت پتروشیمی در مورد مواجه با چالش های این شرکت همچون شرکت های دیگر که در این صنعت فعالیت دارند، اینگونه عنوان کرد: از جمله چالش هایی که موجب اختلال در فعالیت تولید کننده‌ها می شود، قوانین ناپایدار و بخشنامه های خلق الساعه است. از دیگر چالش‌ها می توان به تهیه مواد اولیه در داخل و واردات آن، همچنین مشکلات مربوط به قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان اشاره کرد که شرکت فناوران شیمی در این زمینه با تدبیرات لازمه و انتقال شیفت‌ها به شب این مسائل رو برطرف کرده است.

نیلی نمایشگاه ایران پلاست امسال را نسبت به سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور بیشتر شرکت های خارجی همچون کشورهای چین، روسیه و کشورهای عضو CIS در نمایشگاه، زمینه را برای صادرات فراهم کرده است.

او در پایان با اشاره به اهمیت توجه به حفظ محیط زیست برای کشور و نسل آینده، گفت: شرکت فناوران شیمی سعی در کمترین میزان مصرفی انرژی و آب داشته و توجه به این مسئله را به دیگر همکاران فعال در این صنعت نیز توصیه می کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد