تامین خوراک گاز موجب سودآوری بیشتر پتروشیمی‌ می‌شود

مدیریت مهندسی فروش پتروشیمی شازند گفت: متاسفانه پتروشیمی شازند به دلیل عدم تامین خوراک گاز و استفاده از نفت با قیمت بالا و سود پایین، در چند سال اخیر با چالش‌ تامین مواد اولیه مواجه شده است. می توان با تامین خوراک گاز، موجب سودآوری و بهبود فعالیت‌ها در این صنایع شد.

به گزارش اکونگار به نقل از تولید آنلاین؛ حبیب الله شاهسوند، مدیریت مهندسی فروش شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: پتروشیمی شازند به واسطه تولید متنوع محصولات اعم از محصولات پلیمری و شیمیایی، یکی از برندهای شناخته شده کشور محسوب شده که بخشی برای فروش داخلی و بخش دیگر به کشورهای همسایه صادر می شود.

او افزود: پتروشیمی شازند محصولات متنوع خود را به حدود ۵ هزار صنایع پایین دستی که شامل صنعت پلاستیک، لاستیک، رنگ و رزین، صنایع مختلف چوب، صنایع کشاورزی و صنایع کودهای شیمیایی شده، ارائه می کند.

شاهسوند با بیان اینکه تحریم‌ها موجب کاهش صادرات به کشورهای اروپایی شده، گفت: این شرکت در سال‌های اخیر محصولات خود را به کشورهای همسایه مثل عراق، ترکیه، پاکستان، هند، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه صادر می کند.

مدیریت مهندسی فروش شرکت پتروشیمی شازند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این صنعت یکی از پردرآمدترین صنایع بوده و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارد؛ می توان با تامین خوراک گاز، موجب سودآوری و بهبود فعالیت‌ها در این صنایع شد. متاسفانه پتروشیمی شازند به دلیل عدم تامین خوراک گاز و استفاده از نفت با قیمت بالا و سود پایین، در چند سال اخیر با چالش‌ تامین مواد اولیه مواجه شده است.

او در ادامه با اشاره به درخواست خود از مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر نفت برای تامین خوراک این مجموعه عنوان کرد: با تامین خوراک، تولید به صورت پیوسته و رو به افزایش خواهد بود.

حبیب الله شاهسوند سختی تامین تجهیزات در چند سال اخیر به دلیل تحریم ‌ها را از دیگر چالش‌های این صنعت برشمرد و گفت: شرکت پتروشیمی شازند با بومی سازی قطعات، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات کرده است.

او در پایان گفت: نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ۱۸ ساله که ویترینی از فعالیت‌ها و تلاش‌های متخصصین داخلی در زمینه تولیدات پتروشیمی است. امید داریم شاهد توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست آن باشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد