ظرفیت ۹۶.۵ میلیون تنی صنعت پتروشیمی

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: تا پایان سال جاری بالغ بر ۲۰ طرح و پروژه به مرحله تولید و بهره برداری می رسد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، مرتضی شاهمیرزایی در نشست حاشیه‌ای هیجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به حضور بالای شرکتهای خارجی و داخلی در نمایشگاه سال جاری اظهار داشت: باتوجه به گسترده بودن حضور شرکتها برخی شرکتهای داخلی و خارجی فرصت حضور در نمایشگاه را پیدا نکردند.

ویبا بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در آستانه ۶۶امین سال تاسیس قرار داد، گفت: این صنعت تطورات گوناگونی را پشت سر گذاشته است، ۲۰ سال قبل ار انقلاب و ۴۶ سال قبل از انقلاب فعالیت داشته است.

ضرر ۲۴۱میلیون دلاری پتروشیمی‌ها با محدودیت‌های نرخ خوراک

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی تصریح کرد: در ۲۰ سال ابتدایی آغاز به کار صنعت پتروشیمی در کشور علیرغم عدم تحریم و محدودیت در جذب سرمایه بخصوص سرمایه خارجی رسد متناسب با دارایی های هیدروکربوری نداشته است به طوری که ۱.۶ میلیون تن کل عملکرد  تولید ما در قبل از انقلاب بوده است اما امروز بالغ بر ۹۶.۵ میلیون تن ظرفیت اثبات شده داریم.

وی با بیان اینکه با کار فشرده طرح های راکد و نیمه فعال امسال به ثمر خواهند نشست، اعلام کرد: تا پایان سال جاری بالغ بر ۲۰ طرح و پروژه به مرحله تولید و بهره برداری می رسد.

شاهمیرزایی ادامه داد: یکی از طرح های در دست بهره برداری تا پایان امسال طرح جمع آوری گازهای همراه است همچنین بخش اول طرح های تکمیل زنجیره به بهره برداری می رسد.

وی طرح هایی همچون واحدهای پتروشیمی بوشهر، طرح های ایلام و سنقر، منطقه ویژه ماهشهر، عسلویه و بندر امام را از جمله طرح های در دست بهره برداری در سال جاری برشمرد و افزود: برای اولین بار در منطقه مکران نیز شاهد افتتاح طرح پتروشیمی خواهیم بود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ما راه بدون برگشتی را آغاز کرده ایم، خاطرنشان کرد: امسال بالاترین میزان افتتاح و راه اندازی طول تاریخ پتروشیمی را تجربه خواهیم کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد