رشد ۸درصدی فروش پتروشیمی غدیر در سال۱۴۰۲/ فراز و فرودهای «شغدیر» در سال جاری

پتروشیمی غدیر با سرمایه ثبت شده ۱۳۰۰ میلیاردی در عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ خود حدودا ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را فروخته بود که در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸ درصدی حدودا به ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکونگار؛ پتروشیمی غدیر از شرکت های تابعه هلدینگ تاپیکو در سال ۱۳۸۹ مورد بهره برداری قرار گرفته و تامین کننده بخشی از محصول PVC داخل کشور است، این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن VCM (وینیل کلراید مونومر) و ۱۲۰ هزار تن محصول PVC با گریدهای مختلف و درجه کیفی بالا در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال فعالیت است.

بررسی عملکرد پتروشیمی غدیر در سالی که گذشت

درآمد شرکت پتروشیمی غدیر در سال قبل با ۸٪ رشد به ۴/۶ همت، حجم تولید با ۹٪ رشد به ۱۴۴ هزارتن، حجم فروش با ۸٪ رشد به ۱۴۴ هزارتن، سود ناخالص با ۴۳٪ کاهش به ۸۹۱ میلیاردی و سود خالص نیز با ۳۹٪ کاهش به ۸۶۲ تنزل یافته است و در نهایت به ازای هر سهم ۶.۶۳۴ ریال سود شناسایی کرده است.

با بررسی‌های بیشتر درمی یابیم که جمع بدهی‌های این شرکت با ۱۲۱٪ رشد به ۳/۳ همت افزایش یافته و نسبت دارایی‌های جاری به بدهی‌های جاری این شرکت کماکان کمتر از یک می‌باشد که این به معنای‌عدم کفاف دارایی‌های جاری این برند برای پرداخت بدهی‌های جاریست.

فروش شغدیر به مرز 4 هزار میلیارد تومان رسید

پتروشیمی غدیر با سرمایه ثبت شده 1300 میلیاردی در عملکرد 11 ماهه سال 1401 خود حدودا 3 هزار و 700 میلیارد تومان از محصولات خود را فروخته بود که در سال 1402 با رشد 8 درصدی حدودا به 4 هزار میلیارد تومان رسید این بنگاه اقتصادی محصولات خود را در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسانده و در این دوره بیشترین درآمد را  از فروش محصولات خود در بازار‌های داخلی بدست آورده است.

افزایش 33 درصدی فروش ماهانه پتروشیمی غدیر

شرکت پتروشیمی غدیر در طی عملکرد یک ماهه خود در بهمن ماه سال 1402،حدودا 500 میلیارد تومان از محصولات خود را فروخته که در مقایسه با بهمن ماه سال 1401، رشد 33 درصدی داشته است.

عملکرد پتروشیمی غدیر در دو ماه اخیر

شرکت پتروشیمی غدیر در گزارش تیرماه خود به حجم تولید ۱۲.۲۱۸ تنی اشاره نموده که در قیاس با ماه قبل ۴۷ درصد رشد و نسبت به تیرماه سال گذشته روندی ثابت را نشان می‌دهد.

غدیر در تیرماه حجم فروشی بمیزان ۱۰.۵۹۰ تن را تجربه نموده که نسبت به ماه قبل ۱۷ درصد رشد و نسبت به تیرماه سال قبل ۲۷ درصد رشد را تجربه نموده ضمن آنکه این برند درآمدی معادل ۱/۷۱ هزار میلیاردتومان را کسب نموده که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد رشد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این شرکت پتروشیمی در عملکرد ۴ ماهه منتهی به تیرماه، حجم تولیدی برابر با ۴۵.۷۳۸ تن را تجربه کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش را طی نموده از طرفی درآمد ۱/۷۱ هزار میلیارد تومانی این پی وی سی ساز نسبت به مدت مشابه قبل ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است غدیر در این بازه ۴۲.۲۲۱ تن محصول را بفروش رسانده است.

همچنینی این شرکت در مردادماه با فروش ۱۱.۱۷۰ تن محصول به درآمدی بالغ بر ۴۲۰ میلیاردتومان دست یافت که حجم فروش فوق نسبت به ماه قبل و مردادماه سال قبل به ترتیب ۵ درصد رشد و ۸ درصد کاهش و درآمد مذکور در قیاس با ماه قبل و مردادماه سال قبل بترتیب روندی ثابت و افزایش ۵ درصد را طی نموده است.

غدیر در عملکرد ۵ ماهه خود حجم تولید را ۵۷.۳۸۱ تن، حجم فروش را ۵۳.۳۹۱ تن و درآمد را ۲/۱ هزارمیلیارد تومان گزارش نموده که نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب ۷ درصد کاهش، ۶ درصد کاهش و ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ثبت رکورد تولید ۶ ماه بدون توقف در "شغدیر"

حسین صفاری نوش آبادی، مدیرعامل پتروشیمی غدیر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: اینکه چرا در سال ۱۴۰۲ تولید خوب شد به این بر می‌گردد که سال ۱۴۰۰، پایداری تولید را نتوانستیم حفظ کنیم. سال ۱۴۰۱، پایداری تولید تاحدودی تداوم یافت و ما رکورد‌های تولید ۶ ماه بدون توقف را ثبت کردیم. همان طور که می‌دانید، ما PVC ساز هستیم. واحد pvc، شش ماه تولید مستمر داشته که نتیجه آن تولید طلایی سال ۱۴۰۲ شد. تمام طول سال، تولید ۴۰۰ تن را ادامه دادیم. زمانی در پتروشیمی غدیر برای تولید ۴۰۰ تن در روز پاداش می‌دادیم و جشن می‌گرفتیم. مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: واحد PVC در سال ۱۴۰۲ فقط ۲ روز متوقف بود. ما در سال ۱۴۰۲، فقط ۱۹ روز تولید زیر ۳۸۰ تنی داشتیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد