ادغام پتروشیمی‌های سبلان و دنا با هدف جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی

دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک‌‌سازی، جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی و همچنین تسریع در روند اجرایی پروژه دنا طبق برنامه و با آرامش بعد از انجام مقدمات و آگهی رسمی ادغام شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی و ارتباطات هلدینگ پتروفرهنگ، آیین تقدیر از هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با حضور جواد زارع‌‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، علی یاری مدیرعامل شرکت انرژی سپهر، معاونان و مدیران هلدینگ پتروفرهنگ برگزار شد.

ادغام پتروشیمی دنا و سبلان؛ راهبردی و پیش‌برنده

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در این آیین با تقدیر از حمایت‌‌ و پشتیبانی مدیرعامل و هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل گروه مالی سپهر و دیگر مدیران و متولیان امر گفت: ادغام شرکت پتروشیمی دنا در شرکت پتروشیمی سبلان از مجموعه‌‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران صورت پذیرفت.

جواد زارع‌‌پور این مهم را یک تصمیم و اقدام شجاعانه، راهبردی و اثرگذار در سازماندهی پرتفو و نظام شرکتی هلدینگ پتروفرهنگ دانست و افزود: در راستای افزایش بهره‌‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع به‌ویژه فرهنگیان این اقدام اجرایی شد.

او خاطرنشان کرد: واقعیت امر این اقدام با هدف اصلاح ساختار مالی شرکت پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند‌هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تامین مالی و تسریع بخشی در روند ساخت پروژه متانول دنا انجام شد.

زارع‌‌پور ادامه داد: هم‌‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و پس از بهره‌‌برداری از پروژه دنا به بهبود اهرم‌‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌‌های فنی منجر خواهد شد و به جهت ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول کشور قرار می‌دهد.

او بیان کرد: این اقدام در کنار سیاست‌‌های تکمیل زنجیره ارزش و اخذ مجوزهای پایین‌دستی در شرکت پتروشیمی شیمیایی لاوان و شرکت پتروشیمی آریا و همچنین اقدامات انجام شده در جهت ارتقای بهره‌‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌‌ریزی برای اتمام هر چه سریع‌‌تر پروژه سیراف، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای توسعه و بهبود پرتفو و البته افزایش و پایداری درآمدهای هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد