رشد تولید فولاد در گرو تحریک تقاضای داخلی

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنعت فولاد برای ایران یک مزیت رقابتی در مواجهه با دنیا محسوب می‌شود و دولت باید از منظر سیاسی، امنیت ملی و اقتصادی به این موضوع توجه داشته باشد که اگر صنعت فولاد ایران در رقابت منطقه‌ای ببازد، ایران بسیاری از موقعیت‌ها را از دست خواهد داد.

به گزارش اکونگار به نقل از فولادبان؛ وحید یعقوبی با بیان اینکه رشد تولید فولاد کشور الزاماتی دارد، گفت: در ابتدا رشد تولید نیازمند تحریک تقاضای داخلی فولاد است که باید در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی اتفاق بیفتد. علاوه بر این، باید بتوانیم بازارهای صادراتی را گسترش دهیم. در این راستا، به حمایت‌های دولت به ویژه دست انداز درست نکردن آن نیاز داریم.

او ادامه داد: در واقع دولت به فکر توسعه صادرات است و به همین دلیل باید برای این حوزه موانع و مشکلی وجود نداشته باشد. نمونه این اقدامات وضع عوارض صادراتی و حذف معافیت مالیاتی صادرات است که هر دو بر خلاف توسعه صادرات محسوب می‌شود.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار کرد: کشورهای مختلف برای توسعه صادرات فولاد خود مشوق‌هایی ارائه می‌دهند که متاسفانه در کشور ایران چنین اتفاقی نمی‌افتد. بر همین اساس، چین حدود ۱۳ تا ۱۷ درصد برگشت مالیاتی به شرکت‌های فولادی می‌دهد و این خود محرک بزرگی برای صادرات این کشور است.

به گفته یعقوبی، در کشورهای منطقه به زودی این اتفاق رخ خواهد داد؛ همانطور که ترکیه در حال یارانه دادن به فولادی‌هاست، این درحالی است که همچنان در ایران بحث عوارض صادراتی و مالیات‌های صادرات به دلیل کسری بودجه دولت در حال مطرح شدن است.

او در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه این نگاه دولت باید اصلاح شود، چرا که صنعت فولاد برای ایران یک مزیت رقابتی در مواجهه با دنیا محسوب می‌شود و دولت باید از منظر سیاسی، امنیت ملی و اقتصادی به این موضوع توجه داشته باشد که اگر صنعت فولاد ایران در رقابت منطقه‌ای ببازد، ایران بسیاری از موقعیت‌ها را از دست خواهد داد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد