یک قرن انتظار برای خرید خانه/سهم ۴۰درصدی هزینه‌های مسکن از سبد خانوار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به چالش‌های مستاجران تهرانی در برابر گرانی مسکن گفت: مدت زمان انتظار برای خرید مسکن تهران به بیش از از یک قرن رسیده و حتما باید برای افزایش سرعت ساخت و ساز باید برنامه ریزی کنیم.

به گزارش اکونگار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: با توجه به گزارش مرکز آمار خانواده‌های شهری به صورت میانگین بیش از 40 درصد درآمد خودشان را صرف هزینه های تامین مسکن می‌کنند که این آمار در کلانشهرها به ویژه تهران به مراتب بسیار بالاتر است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مستاجران در شرایط کنونی به سختی از عهده هزینه های رهن و اجاره مسکن بر می‌آیند، ضمن اینکه تداوم گرانی موجب به حاشیه رانده شدن مستاجران و کوچ آنها به شهر های اقماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها شده و اجاره ها سنگین امکان پس از انداز را از آنها گرفته است. از سوی دیگر رشد های مداوم رهن سالانه، مستاجران را در باتلاق وام و قسط و بدهی غرق کرده است.

ایری با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خانه دار شدن، گفت: گرانی مداوم مسکن و عدم تناسب تورم مسکن و رشد درآمد خانوارهای موجب شده، مدت انتظار برای خانه دار شدن به شدت افزایش پیدا کند و بهترین راه نیز سرعت بخشیدن به روند ساخت مسکن و استفاده از تومامی روش ها در کنار هم با هدف رشد تولید است.

حذف کارمندان و کارگران از چرخه خرید مسکن/برخی مناطق تهران در چارتر اتباع

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کندی روند ساخت پروژه های مسکن‌سازی عنوان کرد: در ابتدای اجرای طرح نهضت ملی، وعده ساخت خانه در طول 18 الی 24 ماه به متقاضیان داده است اما اکنون در برخی از مناطق با گذشت بیش از 36 ماه کماکان شاهد پیشرفت مطلوبی نیستیم .عدم تحقق اهداف و برنامه‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم به این پروژه عظیم و در نهایت انصراف از طرح شده است.

ایری عنوان کرد: بی مسئولیتی بانک ها در پرداخت تسهیلات و نبود اهتمام کافی در دستگاه‌های متولی برای به حرکت در آوردن بانک‌ها و تکمیل پروژه‌ها در کنار تورم فزاینده وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده و به نظر می رسد یکی از راه حل ها برون رفت از چنین شرایطی رونق عمودی سازی و واگذاری زمین به مردم باشد که متاسفانه در این مورد هم چندان اهتمامی را در دولت شاهد نیستیم . لذا باید رئیس جمهور هر چه سریع تر جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل داده و برنامه های خود را برای حوزه مسکن ارائه کرده و تمامی مسئولان را به اهداف و تحقق تعهدات بر زمین مانده سوق دهد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد