حجت میرزایی، اقتصاددان در گفت‌وگو با«اکونگار» مطرح کرد

حضور دکتر صادق‌مالواجرد در وزارت راه و شهرسازی کارنامه درخشانی برای دولت چهاردهم برجای می‌گذارد

دکتر حجت میرزایی، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که خانم دکتر زهره صادق‌مالواجرد بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی است که می‌تواند کارنامه درخشانی را برای دولت چهاردهم برجای‌گذارد.

به گزارش اکونگار، دکتر صادق‌مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی بسیاری از متخصصان، فعالان و کارشناسان حوزه راه و شهرسازی مورد تایید قرار گرفته، دکتر حجت میرزایی، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است« حضور خانم دکتر صادق‌مالواجرد در وزارت راه و شهرسازی یک کارنامه درخشان برای دولت چهاردهم بر جای می‌گذارد.»

فرصت‌های حضور «احمد میدری» در وزارت رفاه برای گروه‌های بی‌صدا/چهار وجه تمایز وزیر پیشنهادی کار

وی در این رابطه گفت: صرف نظر از اینکه خانم دکتر صادق‌مالواجرد یک ویژگی متفاوت دارند و طلسم انتخاب وزیر زن پس از سال‌ها شکسته شد، از وجه دیگری هم حضور ایشان در وزارت راه و شهرسازی حایز اهمیت و  ستودنی است.

این استاد اقتصاد کشورمان در ادامه عنوان کرد: خانم دکتر صادق‌مالواجرد یک کارشناس بسیار خوب و  کم نظیر در حوزه شهرسازی هستند که از سطح کارشناسی در وزارت راه و شهرسازی کارشان را شروع کردند، پس از آن مدیریت استانی را تجربه کردند و تا معاونت امور راه و شهرسازی و معماری رشد کردند و همینطور در دومین سازمانی که سیاست‌گذار و مجری حوزه شهرسازی مسکن است، یعنی شهرداری تهران سابقه مدیریت درخشانی داشتند.

به گفته دکتر میرزایی،  از تمام این موارد که بگذریم خانم دکتر صادق‌مالواجرد چند ویژگی بسیار مهم دارد که ایشان را به گزینه مناسب برای وزارت راه و شهرسازی مبدل ساخته است. خانم دکتر صادق در برنامه‌های خود اعلام کرده‌اند که مجری برنامه هفتم توسعه هستند، اما به هر قیمتی نمی‌خواهند مسکن تولید شود و در گذشته ایشان به شدت پاسدار حریم شهر و حقوق شهروندان بودند. به شدت در مقابل تعدی شهرداری‌ها به حقوق شهروندان از طریق تراکم فروشی و نقض طرح‌های جامع و همینطور در مقابل اجرا پروژه و طرح‌هایی که شهر را ناامن می‌کند و تراکم شهری را غیر متعارف می‌کند، ایستادگی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: تجربه‌ای که دکتر  صادق‌مالواجرد در حوزه معماری و شهرسازی داشتند نشان می‌دهد که ایشان درست است که در حوزه شهرسازی متخصص بودند، اما به حوزه حمل و نقل که بخش مهمی از وظایف و ماموریت‌های وزارت راه‌ و شهرسازی را در بر می‌گیرد، اشراف کامل دارند. برخی انتقاد می‌کردند که ایشان از حوزه حمل و نقل نیامده، به هر حال وقتی یک نفر به عنوان وزیر راه  و شهرسازی انتخاب می‌شود، یا از حوزه شهر‌سازی و یا از حوزه حمل و نقل انتخاب می‌شود، مهم این است که در مدیریت جامعیت و فراگیری داشته باشد.

دکتر میرزایی افزود: باتوجه به حمایت گسترده‌ای که متخصصین  و مدیران حوزه حمل و نقل از خانم دکتر صادق‌مالواجرد داشتند، ایشان بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی است. به نظر می‌رسد، ایشان در مسند وزارت بهترین‌ها را هم در حوزه شهرسازی و هم در حوزه راه به کار خواهند گرفت و بدون هیچ نگرانی توان مدیریت وزارتخانه را دارند.

وی تاکید کرد: بدون شک خانم  دکتر صادق‌مالواجرد تعهداتی که به مردم دارد را به خوبی انجام خواهد داد. برای مثال طرح نهضت ملی مسکن را پیش می‌برند. با اتمام طرح‌ها  و پروژه‌های آستانه‌ای مانند برخی پروژه‌های ریلی و جاده‌ای، ایشان یک کارنامه خوب و پردستاوردی را برای دولت چهاردهم به دنبال خواهد داشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد