جریمه سنگین بنگاه‌های معاملات املاک/ مانور ۱۸هزار مشاور املاک غیرمجاز در بازار مسکن

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی از انجام ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از متخلفان این بخش جریمه اخذ شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از میزان، یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس قوانین مصوب در دولت سیزدهم بیش از ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک صورت گرفت که در پی آن بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه اخذ شد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده از ۱۸۰ هزار واحد بنگاه معاملات املاک در کشور، حدود ۱۸ هزار و۵۰۰ بنگاه املاک غیر‌مجاز شناسایی شد که با برخورد و الزام به اخذ مجوز، تعداد این واحد‌های غیرمجاز به ۱۴ هزار واحد رسید.

سرنوشت مبهم املاک قول نامه‌ای/ تور مالیاتی دولت گسترده‌تر شد

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مشاوران املاک مکلف‌اند با بارگذاری مدارک خود در درگاه ملی مجوزها، طی ۱۰ روز پروانه کسب دریافت کنند.

دستمالچیان با اشاره بنگاه‌های املاک دیگر نمی‌توانند قرارداد تنظیم شده را در سامانه املاک و مستغلات ثبت نکنند، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها در دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید امتیاز طرح‌های حمایتی مسکن، گفت: تمام اقدامات توسط شهید رییسی در شورای عالی مسکن پیگیری می‌شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان