چشم‌انداز ساخت۴۰هزار واحد مسکونی اقتصادی/ مسکن ۲۵متری به این گروه‌ها تعلق می‌گیرد

سال گذشته جزییات تولید مسکن اقتصادی با متراژ‌های کوچک از سوی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران اعلام شد، اما روند ساخت آن نامشخص بود.

به گزارش اکونگار، ساخت مسکن ۲۵متری یا مسکن اقتصادی از سال گذشته از سوی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران  در دستور کار قرار گرفته است. درحالی که این طرح موافقان و مخالفان بسیاری داشت، اما بازهم  اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران آن را یک طرح برای حل مشکل مسکن در کشور به خصوص تهران می‌داند. 

آمار تکان‌دهنده از افزایش قیمت مسکن طی ۳سال / نمره مردودی دولت سیزدهم در حوزه مسکن

بر اساس جزییاتی که از طرح مسکن اقتصادی منتشر شده، مهمترین گروه مخاطبان این طرح زوج‌های جوانی هستند که در تامین مسکن مشکل دارند. 

موافقت دولت و مجلس با ساخت مسکن ۲۵متری

البته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه موافقت خود را با ساخت مسکن اقتصادی اعلام کرده‌اند و معتقدند که مسکن‌ ۲۵متری می‌تواند مشکل افرادی را که توان خرید خانه‌های متراژ بالا ندارند را حل کند. 

ساخت مسکن دیگر توجیه اقتصادی ندارد

خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن تهران در این رابطه به «اکونگار» گفت: جاماندگی مسکن از تورم عمومی کشور توجیه اقتصادی ساخت و ساز را از بین برده است.

خشایار-باقرپور

این فعال بازار مسکن می‌گوید: در تازه‌ترین طرح مسکن اقتصادی،  دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد که در گام‌های بعدی تعداد آن به ۴۰هزار واحد مسکونی خواهد رسید. 

مسکن اقتصادی در چه متراژهایی ساخته می‌شود؟

 به گفته، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن تهران متراژهای متفاوتی برای واحدهای این طرح در نظر گرفته شده است و از واحدهای ۲۵ متری و ۴۰ متری تا واحدهای ۹۰ متری در این طرح وجود دارد که واحدهای ۲۵ متری مربوط به دانشجویان یا افرادی است که پیش از ازدواج به دنبال سرمایه گذاری در بخش مسکن و تقویت قدرت خرید خود هستند و واحدهای بزرگتر ویژه خانواده هاست.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان