وعده ساخت یک میلیون مسکن در خط پایانی دولت سیزدهم چه فرجامی داشت؟

محمدعلی زهره ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ساخت چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا مرداد سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش اکونگار، در کارزار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی با انتقاد از عملکرد دولت قبل وعده  گره گشایی از بازار مسکن را داد. 

وعده ساخت چهار میلیون مسکن درحالی از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شد که طرحهای دولت‌های قبلی در حوزه مسکن با شکست صد در صدی مواجه شده بود.

وعده آماده سازی ۴میلیون مسکن تا پایان مرداد

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از آغاز ساخت چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا مرداد سال آینده خبر داد و افزود: تا این زمان، از این تعداد دو میلیون واحد تحویل متقاضیان می شود.

اولین مسکن‌سازان چینی به تهران رسیدند / پول آنان چگونه پرداخت خواهد شد؟

محمدعلی زهره ای، امروز (۹ خرداد) در حاشیه دیدار با استاندار کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند خوب ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر کار ساخت ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها پیشرفت های متعددی دارند، گفت: برخی واحدها آماده تحویل است و برخی تازه شروع به کار کرده اند. بطور مثال تا دو ماه دیگر ۷۰ هزار واحد در استان قم تحویل متقاضیان می شود.

زهره ای با اشاره به تعهد دولت سیزدهم مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، گفت: به یاری خداوند تا مرداد سال آینده کار ساخت چهار میلیون واحد آغاز شده و ما به تعهد خود در این زمینه عمل می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر برای شروع ساخت مابقی واحدها در برخی استان ها با کمبود زمین مواجه بوده و پیگیر رفع آن هستیم، اما به یاری خداوند تا پایان مرداد سال آینده به تعهدات خود در این زمینه عمل می کنیم.

وی افزود: تا مرداد سال آینده حدود دو میلیون واحد از مجموع چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل می شود.

وعده ناتمام رئیسی برای ساخت چهار میلیون مسکن

به گزارش اکونگار، رئیس جمهور فقید، در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن داد. بنا بر آمار با توجه به سه سال گذشته از دولت سیزدهم، ۳۳۵ هزار واحد مسکونی احداث شده است که بخشی از آنها هم هنوز تکمیل و به متقاضیان ثبت نام شده تحویل داده نشده است.

دولت اما با بیان شروع ساخت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، از تلاش خود برای تحقق این وعده می گوید. وعده ای که حالا که دولت زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟ آیا دولت بعدی این مسیر را ادامه می دهد یا خیر؟ سئوالی که چندی دیگر جواب آن را خواهیم گرفت!

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان