تغییر شیوه تعامل با لوزم خانگی به مدد اینترنت اشیا

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دو مفهوم نوین در تکنولوژی روز دنیا هستند که کاربردهای فراوانی در تمام زمینه‌های زندگی و صنعت پیدا کرده‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ روند توسعه فناوری اینترنت اشیا به گونه‌‌‌‌‌ای پیش رفته است که در سال ۲۰۲۲ حجم سرمایه‌گذاری جهانی آن در سطح جهان به ۲۰۰ میلیارد دلار رسید. در این میان استفاده از این دو قابلیت که از جمله تکنولوژی‌های آینده هستند در لوازم خانگی هوشمند سرعت بیشتری گرفته است.

در سال‌‌‌‌‌های اخیر با رشد سریع اینترنت اشیا و ورود آن در تولید لوازم خانگی، شاهد تحول عظیمی در محصولات جدید هستیم. به نحوی که لوازم خانگی هوشمند با دریافت اطلاعات و ارسال آنها به مراکز داده، بررسی مشکلات مصرف‌کنندگان را آسان‌‌‌‌‌تر کرده است. در حال حاضر میلیاردها دستگاه در سراسر جهان وجود دارد که به اینترنت متصل بوده و جزئی از اینترنت اشیا هستند.

تمامی آنها اطلاعات و داده‌‌‌‌‌ها را جمع‌آوری کرده و با سایر دستگاه‌‌‌‌‌ها و کاربران به اشتراک می‌‌‌‌‌گذارند. به عنوان مثال تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند لیستی از فیلم‌‌‌‌‌هایی که با روحیه‌‌‌‌‌ افراد سازگار است را تهیه کرده و جهت رفع خستگی و تقویت روحیه آنها را در ساعات مناسب پخش کنند. یا اینکه با کنترل کردن لوازم خانگی هوشمند مانند ماشین لباسشویی، جارو برقی، پلوپز و غیره از راه دور و در بستر اینترنت، فعالیت‌‌‌‌‌های روزانه لذت بخش‌‌‌‌‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر لوازم خانگی هوشمند این پتانسیل را دارند که روابط عمیق میان برند و مصرف‌کننده را به کمک تجربه مصرف‌کننده پرورش دهند. برای مثال مصرف‌کننده می‌تواند نکاتی را از چگونگی استفاده از محصول، جمع‌آوری بازخوردها در مورد کیفیت محصول و ایجاد دسترسی به کالا و خدمات مرتبط را در دسترس سایرین قرار دهد.

به طور کلی، اینترنت اشیا این پتانسیل را دارد که شیوه تعامل ما با لوازم خانگی را متحول کند و خانه‌‌‌‌‌هایمان را به فضاهای هوشمندتر، کارآمدتر و شخصی‌‌‌‌‌تر تبدیل کند. از آنجا که فناوری همچنان در حال تکامل است، می‌توان انتظار داشت که در سال‌‌‌‌‌های آینده شاهد پیشرفت‌‌‌‌‌های هیجان‌‌‌‌‌انگیزتری در توسعه قابلیت‌های لوازم خانگی باشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد