آژیر خطر فروش مکمل‌های ورزشی در آرایشگاه‌های زنانه

مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو هشدار داد مکمل‌های ورزشی عرضه‌ شده در آرایشگاه‌های زنانه خطرناک و غیرمجاز هستند.

به گزارش اکونگار به نقل از سازمان غذا و دارو، قاسم حیدری ضمن هشدار نسبت به عرضه غیرقانونی و مصرف مکمل‌های ورزشی در آرایشگاه‌های زنانه گفت: این محصولات معمولاً فاقد نظارت و تأییدیه‌های لازم از سوی مراجع بهداشتی بوده و مصرف آن‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی داشته باشد.
وی بروز مشکلات قلبی، کبدی و کلیوی را از جمله مشکلات احتمالی مصرف این مکمل‌ها ذکر و تأکید کرد: افراد باید مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای را تنها از داروخانه‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند و از خرید محصولات مشکوک و غیرمجاز که در آرایشگاه‌ها عرضه می‌شود، خودداری کنند.

حیدری گفت: عدم نظارت کافی بر محتویات این مکمل‌ها و نبود اطلاعات دقیق درباره نحوه مصرف آن‌ها، خطرات استفاده از این محصولات را به شدت افزایش می‌دهد.

جزئیات نشست سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی

داروهای نیروزا حاوی کورتون هستند

سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نیز پیشتر در گفت وگو با ایرنا گفته است که بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.

علیرضا رستمی با تاکید بر اینکه افراد باید مکمل‌ های موردنیاز خود را از طریق داروخانه‌ ها تامین کنند، افزود: گاهی برخی از مکمل‌ ها و حتی داروهای گیاهی از مبادی غیررسمی به کشور وارد می‌ شوند و ازطریق شبکه‌ های ماهواره‌ ای و فضای مجازی هم برای مصرف آنها تبلیغاتی انجام می‌ شود که استفاده از آنها می‌ تواند عوارض جبران‌ ناپذیری داشته باشد.

سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمامی استان ها، معاونت های غذا و دارو این بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها نیز است ولی متاسفانه مراکزی هستند که اقدام به عرضه برخی فرآورده ها مثل مکمل های ورزشی می کنند که به هیچ عنوان مجاز نیستند و مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند و توزیع آن ها از فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد