رمزگشایی از دلیل کاهش قیمت سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تحویل سیمان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۲ میلیون تن افزایش داشته است، عرضه مستمر کارخانجات را دلیل کاهش قیمت‌ها در این روزها عنوان کرد.

به گزارش اکونگار و به نقل از معدن 24، «علی اکبر الوندیان» افزود: در ماه های گذشته شاهد عرضه مستمر سیمان از سوی کارخانجات هستیم و اطمینان کافی و عدم نگرانی در جامعه نسبت به تامین این کالا وجود دارد.

وی بیان داشت: قیمت سیمان در بورس کالا نسبتا ثابت و آرام است، با این حال کاهش قیمت ها در بازارها برای برخی محصول برخی کارخانجات اتفاق افتاده که دلیل اصلی آن، عرضه مستمر است.

این مقام صنفی افزود: تامین برق کارخانجات در تیرماه خوب بوده، اما در مرداد ماه بدتر شده است و محدودیت‌های تامین انرژی افزایش یافته است؛ با این حال تامین کافی کلینکر در ماه های قبل سبب شده تا این محدودیت به چشم نیاید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در تیرماه با وجود افزایش تقاضا برای سیمان، اما تحویل هم افزایش داشته است و در مجموع از ابتدای امسال تا پایان تیرماه حدود ۲ میلیون تن سیمان بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال تحویل شده است.

وی ادامه داد: نسبت به سال ۱۴۰۰ که کارخانجات در مساله قطعی های برق غافلگیر شدند، اما پارسال و امسال تجربه شرکت‌ها در این موضوع بیشتر شده و مدیریت بهتری را اعمال کردند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان