سود ۴۲۰ تومانی سیمان فارس و خوزستان به سهام داران

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان برگزار شد و این شرکت سود ۴۲۰ تومانی سهام دارانش را توزیع کرد.

به گزارش اکونگار، مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان فارس و خوزستان بعنوان بزرگترین هلدینگ سیمان خاورمیانه در سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1402 برگزار شد. در جریان مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت به ازای هر سهم 420 تومان سود تقسیم شد که در کل رقمی معادل 23،625 میلیارد ریال  می شود.

در این مراسم طالبی، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، قادری، معاون مالی اداری شرکت سیمان فارس و خوزستان، مظفری، ناظر، خواجه ای، نماینده سازمان حسابرسی، سیدی، نماینده بورس و اوراق بهادار تهران، سماواتی، ناظر، هوشیاری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، میرزا عبدالله، سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان و 66.63 درصد سهامداران حضور داشتند.

قادری، معاون مالی اداری شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره وضعیت درآمدهای عملیاتی تلفیقی شرکت گفت: درآمدهای عملیاتی تلفیقی از 81،723 میلیارد ریال به 122،822  میلیارد ریال رسید که در این مورد شاخص حداقل رشد 50 درصدی حاصل شده است.

وی در خصوص عملکرد شرکت در شاخص سود ناخالص تلفیقی نیز بیان کرد: در این شاخص شرکت در سال مالی گذشته توانست 65 درصد رشد داشته باشد که بر این اساس سود ناخالص شرکت از 35،439 میلیارد ریال به 58،414 میلیارد ریال رسید.

قادری افزود: در بخش سود عملیاتی تلفیقی نیز 76 درصد رشد نسبت به سال مالی گذشته حاصل شده است. همچنین شرکتهای سیمان ارومیه، صوفیان، زنجان، خزر، خوزستان، ساوه، غرب و فارس نو رکورد 5 سال گذشته تولید و شرکتهای خوزستان و ساوه  رکورد تاریخی خود را شکسته اند.

وی همچنین درباره سود خالص مالکان شرکت اصلی توضیح داد: در این شاخص 81 درصد رشد داشتیم که این شاخص از 14،800 میلیارد ریال در سال قبل به 26،857میلیارد ریال در سال جاری مالی رسیده است.

در ادامه پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1402 تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

۱- صورت وضعیت مالی شرکت در تاریخ 31 اردیبهشت 1401 صورت سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مذبور مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

 ۲-  سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و سازمان حسابرسی به سمت بازرس علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1403 انتخاب شدند. همچنین تعیین حق الزحمه بازرس به هیئت مدیره شرکت تفویض شد.

 ۳- روزنامه کثیر الانتشار اطلاعات جهت درج آگهی و اطلاعیه‌ای شرکت انتخاب شد.

۴- مجمع در خصوص تقسیم سود، به پیشنهاد هیئت مدیره و پس از بحث و بررسی، مصوب نمود به ازای هر سهم مبلغ 4200 ریال از سود قابل تقسیم بین سهامداران با افزایش 75 درصدی نسبت به سال قبل توزیع و مابقی به حساب سود انباشته انتقال یابد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان