جزئیات نشست سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی

نشست سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران با محوریت بررسی وضعیت تولیدکنندگان مکمل‌های ورزشی صبح روز (یکشنبه در محل اتاق بازگانی ایران برگزار شد.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی؛ در این جلسه که با حضور مدیران عامل شرکت‌های فعال در حوزه مکمل‌های ورزشی برگزار ‌شد، حاضران به گفت‌و‌گو و بررسی درباره ابعاد مختلف وضعیت مکمل‌های ورزشی در بازار ایران پرداختند.

از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست، لزوم پیگیری بیشتر موضوعات مربوط به رگولاتوری و ضرورت اصلاح فرایندهای زمان بر در سازمان غذا و دارو، توجه به نقش وزارت ورزش در فرهنگسازی مصرف مکمل‌های ورزشی، بررسی کیفیت مکمل‌ها در سطح بازار، نقش فدراسیون‌ها در بازار مکمل‌های ورزشی، تخصیص ارزتوسط بانک‌های عامل، بروکراسی‌های اداری اخذ و تمدیدمجوزها، لزوم برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای ارتقا کیفیت، قیمت‌گذاری مکمل‌های ورزشی، توجه به مقوله اخلاق در حوزه مکمل‌های ورزشی و سرمایه‌گذاری برای آگاه‌سازی در سطح جامعه بود.

در پایان این جلسه نیز با توجه به درخواست اعضا، کمیته‌ای هشت نفره از گروه ‌های مختلف (تولید‌کننده،‌ تولید قراردادی و تحت لیسانس) برای پیگیری و رفع مشکلات موجود در حوزه مکمل‌های ورزشی انتخاب شدند. اعضای این کمیته عبارتند از:

رضا جعفری (پارس آیلین مهر)، امید سلطانی (امید‌ مکمل)، مرتضی جوراب‌چی (کیمیا مکمل آراد)، حسین رجبی (ستارگان نیک)، امیر ردایی (ایلیا پارس)، فواد عسجدی (سولیکوکاله)، مهدی تقوی (توسعه سبز تمیم)، محمدصادق عاطف یکتا (کالا گستر ستاره‌ها و راه‌‌ها)

شایان ذکر است که در سال‌های اخیر صنایع تولید مکمل‌های ورزشی در کشور توسعه مطلوبی داشته است اما همپای این توسعه، این صنعت با برخی مشکلات از قبیل اخذ مجوزها، قیمت‌گذاری و بروکراسی‌های اداری تولید و همچنین معضلاتی از قبیل حضور مکمل‌های قاچاق و تقلبی در بازارهای مصرف مواجه بوده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد