انتقاد تند انجمن داروسازان از پلتفرم‌های دارویی

نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: پلتفرم های فروش آنلاین دارو، نظام دارویی را به شوخی گرفته اند.

به گزارش اکونگار به نقل از درمان یاب؛ بهمن صبور، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص فروش اینترنتی دارو در پلتفرم های اینترنتی گفت: سکوهای اینترنتی می گویند می خواهیم بر اساس نسخه الکترونیک کار کنیم ولی متاسفانه  بدلیل واسطه ها شاهد نشت اطلاعات وحشتناک هستیم و هر شخص می تواند با یک کد ملی،  دارو را از سیستم خارج کند و دارو را به چرخه آزاد ببرد و به ده برابر قیمت بفروشد.

او افزود: بیمار آلبومین نیاز دارد اما نیست اما در ناصرخسروی مجازی هست و جالب است که همه آنها هم بارکد دارند و این به لطف نسخه الکترونیک از سیستم خارج شده است.

صبور ادامه داد: ما در نسخه الکترونیک یک زیرساخت قابل اعتماد نداریم و این پلتفرم ها همین حالا که مجوز ندارند این میزان تخلف می کنند و اگر مجوز داشته باشند که کمبودهای دارویی فضایی خواهد شد و به راحتی بخاطر باگی که در نسخه الکترونیک وجود دارد داروها از سیستم خارج می شوند و به چرخه آزاد می رود

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: ما با پلتفرم ها مخالف نیستیم اما باید زیرساخت آن به شکل صحیح فراهم باشد.

او افزود: وقتی که براحتی بتوان داروهای تحت کنترل را از پلتفرم های فروش آنلاین گرفت، یک فاجعه برای نظام داروست و نباید با دارو شوخی کرد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد