تحریم و قیمت‌گذاری دستوری، چالش‌های اصلی لبنی‌ها

رئیس هئیت مدیره شرکت آریان لبن نقش جهان تحریم و قیمت‌گذاری دستوری را از چالش‌های اصلی صنایع لبنی معرفی کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از فودنا؛ سیاوش سلیمی، رئیس هئیت مدیره شرکت آریان لبن نقش جهان با اشاره به تاریخچه فعالیت های این شرکت گفت: آریان لبن نقش جهان از سال 1390 در زمینه تولید انواع محصولات پودری شیر خشک بدون چربی و کامل صنعتی، پودر آب پنیر، ،MPC WPC، کره، خامه و ... شروع به کار نموده است. کارخانه این شرکت توان دریافت و تبدیل حداقل 1200 تن شیر خام در روز را دارد. محصولات این شرکت علاوه بر تامین بازار داخل به کشورهای منطقه صادر می گردد.

او افزود: تنوع در محصولات پودری، لبنی و روغن حیوانی، از بخشهای بسیار مهمی در طرح توسعه ی شرکت ما است که به تدریج به بازار مصرف عرضه خواهد شد. این گام مهم در راستای توسعه و تنوع تولیدات ماست. ما با افزودن این تنوع به محصولات خود، سعی داریم تا نیازهای مختلف مصرف کنندگان را برآورده کنیم و از انتخابهای گوناگونی برای تغذیه بهره برداری کنیم. این موضوع نشان دهنده تعهد ما به ارتقاء کیفیت و افزایش تنوع محصولات است و ما با افتخار به تلاش برای ایجاد تجربه بهتری برای مصرف کنندگان ادامه خواهیم داد.

سلیمی تصریح کرد: برند تجاری مونترا این شرکت هم اکنون در کشورهای منطقه به عنوان برندی همپا با برندهای مطرح جهانی عرضه می شود و توانسته کلیه استانداردهای ملی و جهانی را کسب نماید.

او با اشاره به چالش های پیش روی این مجموعه گفت: از آنجاییکه %95 قیمت تمام شده شیر خشک را شیر خام تشکیل می دهد و قیمت شیر خام هم دستوری است و علیرغم نوسان قیمت جهانی شیر خشک، قیمت تمام شده واحدهای تولیدی ثابت خواهد بود، در بازار و در بیشتر مواقع، با کاهش قیمت جهانی، صادرات دچار چالش گردیده و بازارهایی که به زحمت بدست آمده به راحتی از دست می رود.

چالش بزرگ دیگری که گریبان واحدهای تولیدی را به سختی گرفته است، انکار این واقعیت از سوی دولت است، اینکه ما تحریم هستیم و امکان داد و ستد دلاری برای واحدها میسر نیست، و وجوه صادراتی به صورت ریالی به حساب صورت ریالی به حساب کارخانجات واریز می شود، گویا مورد قبول بانک مرکزی نبوده و صادرکنندگان می باید رفع تعهد ارزی نمایندکه این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه بسیار بالایی به صادرکننده که عملا صادرات را غیرقابل توجیه می نماید، صادرکننده را در مضان اتهام پولشویی و دوبل شدن حسابهای بانکی قرار می دهد.

رئیس هئیت مدیره شرکت آریان لبن نقش جهان در پایان گفت: محصولی که تا مدتی دیگر به بازار عرضه خواهیم کرد روغن حیوانی است که مستقیما از خامه تازه و خالص گاو گرفته می شود و از کیفیت بالایی برخوردار  است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان