ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در زمینه داروهای غیرمجاز

رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تشدید نظارت محصولات سلامت محور در فضای مجازی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۳ هزار تخلف در زمینه تجهیزات پزشکی و داروهای غیرمجاز شناسایی و ثبت شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایرنا، محمد رشیدی افزود: برخی پلتفرم های آنلاین تخلفات متعددی داشته اند و سازمان غذا و دارو به آنها هشدار داده که در صورت عدم رفع تخلفات، دسترسی آن ها محدود یا مسدود خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از سامانه های رهگیری اظهار داشت: این سامانه ها برای شناسایی کالاهای مجاز و جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش کلیدی دارند. هدف ما این است که مردم بتوانند از اصالت تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی اطمینان حاصل کنند و از خرید کالاهای غیرمجاز جلوگیری شود.

رشیدی ادامه داد: برای مقابله با قاچاق، قوانین محکمی وجود دارد که در صورت تخلف شامل جریمه، تعلیق مجوز و حتی تعطیلی واحدهای تجاری خواهد شد.

واکنش عجیب سازمان غذا و دارو به کمبود برخی برندهای شیرخشک

به گفته وی، خریداران باید تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی را فقط از مراکز معتبر تهیه کرده و از طریق سامانه های رسمی از اصالت کالا اطمینان یابند. این امر در حفظ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.

رشیدی تصریح کرد: تجهیزات و ملزومات پزشکی به صورت شفاف از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین و توزیع قابل رصد و پایش می شود، در سامانه های رسمی اسناد خرید و فروش شرکت ها و موجودی انبار آن ها با قابلیت تایید و رد شدن توسط گیرندگان کالا قابل دسترسی خواهد بود.

وی اظهار داشت: این زنجیره سری ساخت کالا با اتصال به سامانه های قیمت گذاری قابلیت رصد و نظارت هوشمند سامانه ای را فراهم می کند. همچنین با دسترسی این سامانه ها به دانشگاه های علوم پزشکی و با تفویض کامل نظارتی به آن ها، هر گونه خروج کالا از زنجیره، وضعیت انبار شرکت ها و گران فروشی ها قابل احصا و برخورد خواهد بود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین شرکت های تامین کننده و توزیع کننده با اصالت و دارای تأییدیه در سایت www.imed.ir برای عموم مردم و ذینفعان قابل دسترسی بوده و تمام کالاهای تامین شده با ارز ترجیحی دارای قیمت گذاری در همین سایت است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد