راه‌اندازی واحد جدید «نان‌آوران»

مدیرعامل گروه صنعتی «نان آوران» می‌گوید: می‌توانم بگویم که بزرگترین و شاید مدرن‌ترین کارخانه در صنعت نان کشور، همین واحدی است که نان آوران در مهرماه افتتاح خواهد کرد که این کارخانه در شهر تهران قرار دارد و فکر می‌کنم که بتواند در صنف و صنعت نان یک تحول بسیار بزرگی را به وجود آورد.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادسبز آنلاین؛ «نان آوران» به‌عنوان نخستین واحد تولید نان صنعتی در کشور، رسالت خود را همواره بر نوآوری، کیفیت، حسن اعتماد و جلب رضایت مشتریان قرار داده است. چشم‌انداز شرکت «نان آوران» در افق سال 1410 تبدیل شدن به برترین برند در زمینه تأمین و ترویج محصولات غذایی آردی و کاملاً سلامت محور است که این برتری ناشی از بهره‌جویی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود در عرصه تولید، بهبود مستمر کیفیت و همچنین بالاترین سطح دانش فنی در تولید محصولات مذکور است. آنچه در ادامه می‌خوانید به مشروح گفت‌و‌گو با علیرضا مروت‌پور، مدیرعامل گروه صنعتی «نان آوران» اختصاص دارد.

شما مدیرعامل مجموعه ای هستید که در دهه ۸۰ و ۹۰ با یک تفکر نوین وارد عرصه صنعت نان شد. حتی در تبلیغات، «نان‌آوران» اولین برندی بود که به زمین‌های فوتبال و مسابقات رسمی فوتبال راه پیدا کرد. به طور مشخص بفرمایید که «نان آوران» از روز نخست تا به امروز چه سیری را سپری کرده است؟

شرکت نان‌آوران اولین تولید کننده نان به روش صنعتی به‌صورت انبوه بوده است، ولی شاید افرادی بودند که قبل از ما سابقه نان در کشور داشته‌اند؛ البته سابقه عقبه‌ای را نمی‌گویم، زیرا امسال یکصد و سیزدهمین سال است که در صنف و صنعت نان هستیم، ولی کسانی بودند که مجموعه تولیدی داشتند، اما «نان آوران» از سال ۷۹ که شروع کرد تا اواخر سال ۸۱، بالغ بر ۱۵۰ عدد نان باگت را به فروش می‌رساند؛ در شرایطی که شاید اولین کارخانه تولید نان در کشور بود و هنوز کارخانه‌ای وجود نداشت و هیچکس نان را بسته‌بندی نمی‌کرد و هیچ کس حقوق مصرف کننده را نمی‌دانست و اگر کسی هم تولید می‌کرد، در کیسه‌های مختلف بود.

ما در سال ۱۳۸۴ یک برنامه ۵ ساله نوشتیم و یک برنامه 10 ساله هم در سال ۱۳۹۴، تهیه و تدوین کردیم که در آن پیش بینی کرده ایم که «نان آوران» تا سال 1404 به چه شکلی باید تولید کند و حتی قرار است چه تعدادی نان تست، و چه تعداد نان همبرگری تولید کنیم. البته طبق آنچه که تاکنون پیش بینی کرده ایم، خیلی از برنامه‌ای که نوشته ایم، عقب نیستیم. البته در زمان تدوین این برنامه، تعدادی از کارخانه‌های فعلی وجود نداشت و امروز نان آوران چندین کارخانه دارد و همانطور که می‌بینید اولین شرکت دانش بنیان در حوزه غلات هم همکاری تنگاتنگی با «نان‌آوران» دارد و خمیر ترش و سبوس تخمیری که در کلیه محصولات نان آوران از آن استفاده می‌شود، حاصل همین همکاری است. امروز می‌توانم بگویم که بزرگترین و شاید مدرن‌ترین کارخانه در صنعت نان کشور، همین واحدی است که نان آوران در مهرماه افتتاح خواهد کرد که این کارخانه در شهر تهران قرار دارد و فکر می‌کنم که بتواند در صنف و صنعت نان یک تحول بسیار بزرگی را به وجود آورد.

شما با یک واحد که در پونک واقع شده بود و با ۱۵۰ نان باگت شروع کردید. این سیر تکامل امروز به چه میزان و چه تناژ محصول و چند نوع محصول رسیده است و پس از راه‌اندازی واحد جدید در مهر ماه به چه وضعیتی خواهد رسید؟

نوع کار ما با نوع کار کسانی که به‌صورت بیکری کار می‌کنند یا به عنوان کافه نان کار می‌کنند، خیلی متفاوت است. از آنجا که شرکت نان آوران در تمام کشور یا شعبه و یا نماینده دارد و یا به صورت هیبرید فعالیت می‌کند و حتی در تمام کشور، خودروهای شرکت نان آوران برای نمایندگی و هیبرید و شعبه تردد می‌کنند و همچنین به علت این‌که باید نان‌ها، بسته‌بندی و به صورت مویرگی تقسیم شود، نمی‌توانیم تنوع زیادی داشته باشیم. ولی ما در یک نوع محصول حقیقتاً 2 هزار کارتن تست کم داریم این خیلی مهم است چرا که برنامه‌های توسعه‌ای ما بر اساس به روز کردن آن محصولات است. البته برای سال آینده ۴ تا ۵ محصول جدید به سبد کالای ما اضافه می‌شود و اگر بخواهیم بگوییم در مجموعه‌های نان آوران، تولید چقدر است، چون به شکلی مجموعه نان آوران متصل به مجموعه کلانا هم هست، خود کلانا شاید ۵۹ محصول دارد، پارسیان آنزیم چندین محصول دارد، «پادنا آسیا» یک سری محصول تخصصی می‌زند و واحد هشتگرد هم محصولات تخصصی، تولید می‌کند.

در رابطه با واحد جدید که قرار است در مهرماه افتتاح شود، بفرمائید چه محصولاتی را تولید می‌کند؟ همچنین اشاره کردید که یک سری محصول جدید هم به سبد نان آوران اضافه می‌شود؛ اگر علاقمند هستید در این رابطه هم توضیح دهید.

در حوزه نان‌های رستورانی یک کار خیلی جدید در حال انجام است. مثلاً شاید شما قبلاً باگت را دیده باشید، ولی ممکن است الان یک پایه تولید شود با یک شکل مختلف و با یک وضعیت مختلف و بیشتر توسعه ما در رابطه با آن بحث کمبود محصولاتی است که فعلاً در بازار داریم.

ولی مثلاً در رابطه با تست غلات، تست پروتئین و تست سبوس، واقعاً در بازار با کمبود مواجه هستیم و بیشتر مواقع هم واقعاً به ما گله می‌کنند و بنابراین توسعه خود را بر این اساس، قرار داده ایم. من با ۵ کارگر، کار را شروع کردم ولی با پرسنلی که در این کارخانه جدید به کار گرفته می‌شوند شاید حول و حوش ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ نیرو به صورت مستقیم در تهران و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت شوند که به توسعه تولیدات کمک می‌کند.

چه نقاط ضعف و قوتی را برای نمایشگاه صنعت نان متصور هستید ؟

من همیشه در نمایشگاه هستم شاید در سال‌های اول فقط ۳ تا ۴ نفر بودیم که می‌آمدیم ونمایشگاه را راه‌اندازی می‌کردیم و مسئولیت آن هم با خود ما بود.

البته نان آوران و نان سحر و آقای مرشدی و برخی افراد، بنیان نمایشگاه صنعت نان را گذاشتند و آن موقع خیلی نیاز بود که ما این موضوع را به تمام افراد بگوییم که یک تفاوتی وجود دارد بین نان‌هایی که در کشور تولید می‌شود و تولید نان به روش صنعتی انبوه در کارخانه و کارگاه‌های بزرگ.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد