شش ماه سخت در انتظار صنعت دارو

مدیرعامل شرکت داروسازی کوثر می‌گوید: در شش ماهه دوم سال جاری مشکلات عدیده دارویی خواهیم داشت.

به گزارش اکونگار به نقل از فانا؛ بابک مصباحی، مدیرعامل شرکت داروسازی کوثر در اتاق «تحلیل تیم ظفرقندی؛ از دروازه تا خط حمله» در کلاب هاوس گفت: هزینه هر روز تاخیر در انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو، حذف بسیاری از افراد نخبه داروسازی از کاندیداهای ریاست این سازمان و عمیق‌تر شدن مشکلات حوزه دارو است.

در شش ماهه دوم سال جاری مشکلات عدیده دارویی خواهیم داشت. متاسفانه در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها دچار مشکلات حادی خواهیم شد و تاکنون هم با الطاف الهی هوا هنوز سرد نشده اما با سرد شدن هوا و افزایش بروز عفونت‌ها، شاهد کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها خواهیم بود.

اوضاع و احوال اقتصادی داروسازی هر روز بدتر می‌شود و میزان طلب شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها از دولت در حال افزایش است. میزان چک‌های برگشتی داروخانه‌ها به ۳/۵ همت رسیده است.

این مشکلات باید هرچه سریعتر به گوش پزشکیان و ظفرقندی برسد و باید بدانند که در نیمه دوم امسال حوزه دارو با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. راهکار مقابله با تعارض منافع در حوزه دارو هم حذف افراد نیست بلکه در این زمینه روش‌‌های علمی وجود دارد که حذف افراد در هیچیک از این روش‌ها نیست.   

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد