کمبود نیروی متخصص در صنعت پوشاک +فیلم

یک فعال بخش خصوصی در صنعت پوشاک گفت: درحال حاضر چالش کمبود نیروی انسانی در صنعت جدی است و نیروی متخصص هم علاقه چندانی به فعالیت در این حوزه نشان نمی‌دهد.

به گزارش اکونگار، یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران از 23 تا ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور بیش از 70 واحد تولیدی برگزار می‌شود. 

شرکت کنندگان در نمایشگاه پوشاک؛ که به همت شرکت «سامع پاد نوین» برپا شده، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک را به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقاء سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی؛ مهمترین اهداف برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنعت پوشاک ایران عنوان شده است.

بهداد پیرایش فرد، مدیرعامل پایانخ  در حاشیه نمایشگاه پوشاک به«اکونگار» گفت: متاسفانه مواد اولیه مورد نیاز به سختی وارد کشور می‌شود و تولید را با مشکل رو به رو می‌کند. 

وی با اشاره به مشکلات تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه گفت: علاوه بر این صنعت به صورت جدی با مشکل تامین نیروی انسانی مواجه است و نیروی جوان تمایلی به فعالیت در این حوزه ندارد. 

به گفته وی، درحال حاضر چالش کمبود نیروی انسانی در صنعت جدی است و نیروی متخصص هم علاقه چندانی به فعالیت در این حوزه نشان نمی‌دهد. 

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار