اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنل "بنای برتر، بازاریابی و توسعه بازار از دریچه آموزش" با اشاره به اهمیت تاسیسات در خدمات مهندسی گفت: از یک سو طراحی معماری و سازه ای پروژه، بسیار حیاتی است، و از سوی دیگر از لحاظ عملکردی تاسیسات قلب ساختمان محسوب می‌شود که آسایش ساکنین را به همراه دارد.

به گزارش اکونگار به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ امیدرضا ریاحی، عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: بهره بردار کمتر با مباحث سازه ای مواجه می شود، اما تاسیسات استفاده مداوم و روزمره دارد و باید در حوزه خدمات مهندسی، نگاه یکپارچه داشته باشیم.

او ادامه داد: آموزش موثر بزرگترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی و اجرای اصولی داشته باشند و آسایش ساکنین و بهره برداران از ساختمان را رقم بزنند.

ریاحی سپس با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی گفت: اگر می خواهیم اعتلا و رشد در صنعت ساختمان داشته باشیم باید نگاه جزئی نگرانه و جزیره ای کنار برود و همه رشته ها در کنار هم قرار بگیرند و تعامل افزایش یابد.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: ساختمان دارای یک چرخه عمر است و تولیدکنندگان در این حوزه وقتی محصولی ارائه می دهند در طراحی محصول علاوه بر نیازسنجی باید ارتباط موثر با سایر بخش ها و مجموعه ها برقرار کنند و نباید فرصت های تأثیرگذاری را در فازهای اولیه دست کم بگیرند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکننده باید به تمام عناصر دخیل و ذینفعان در چرخه عمر ساختمان توجه و نگاه یکپارچه داشته باشد، همچنین نیازها سنجیده شود و آموزش متناسب با زنجیره و چرخه را به طراحان، نصابان، ناظران و حتی بهره برداران ارائه نماید؛ چراکه آموزش اعتماد و تصویر ذهنی درست ایجاد می‌کند و موجب تقویت برند می شود.

ریاحی در مورد همگام سازی آموزش با تکنولوزی روز  تصریح کرد: استانداردها و آیین نامه های بالادستی از جمله مقررات ملی ساختمان وجود دارند، منتها آنچه می تواند موجب ارتقاء استانداردها و آموزش شود،  جوشش و برونداد از دل صنعت است و در این زمینه انجمن ها، تشکل ها، تولید کنندگان ، صنعتگران و صاحبان مشاغل ساختمانی بایستی در  تهیه دستورالعمل ها و راهنماها و تولید محتواهای آموزشی همراه شوند و این موضوع را صرفاً نمی توان از نهادهای بالادستی انتظار داشت.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: نگاه‌ها در چرخه عمر ساختمان از ایده تا طراحی، اجرا و بهره برداری و همچنین چرخه عمر محصولات و فناوری های ساختمانی باید ترکیب شود و همه عناصر دخیل در این شبکه همراه شوند و یکپارچگی بوجود آید.

ایجاد شبکه بین عناصر دخیل در صنعت ساختمان و برقراری تعاملات و انتقال آموزش های موثر  کمک شایانی به ارتقا و توسعه این صنعت می کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد