رئیس کل گمرک: هیچ خودروی کارکرده‌ای به کشور وارد نشده

رئیس کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر رفت و برگشت‌های کارشناسی انجام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم نهایی نشده است و به همین دلیل واردات خودروهای دست دوم صورت نگرفته است.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، نزدیک به 3 ماه از تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده به کشور می‌گذرد. پس از رای مثبت مجلس به به واردات خودروهای کارکرده شورای نگهبان هم نظر موافق خود را اعلام کرد. حال واردات خودروهای کارکرده چشم انتظار آیین نامه‌ای است که دولت باید آن را تنظیم کند. 

درحالی که گفته می‌شود چالش‌های مرتبط با تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو برطرف شده است، اما خبری از ورود خودروهای کارکرده خارجی به کشور نیست. 

 محمد رضوانی‌فر رئیس گمرک با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص واردات خودروهای دست دوم، گفت: فعلاً خودروی دسته دومی به گمرکات کشور وارد نشده است چون هنوز بعد از تصویب لایحه دو فوریتی تیرماه مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت صنعت نهایی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر رفت و برگشت‌های کارشناسی انجام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم نهایی نشده است و به همین دلیل واردات خودروهای دست دوم صورت نگرفته است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، تصریح کرد: احکام بودجه ابلاغ می شود اما آیین نامه های اجرایی متناسب با آن که باید در یکی از وزارتخانه ها یا سازمانهای ذی ربط تنظیم شود با یک تاخیر زمانی تنظیم می شود که در تلاشیم با بکارگیری سیاست هایی این مشکل را برطرف کنیم.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد