واردات اهرمی برای الزام خودروسازان به تولید خودروی باکیفیت است

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد رقابت در بازار خودرو گفت: در صورتی که بازار از انحصار خارج شود، خودروسازان ناچار هستند به سمت تولید خودروی باکیفیت روند.

به گزارش اکونگار به نقل از خانه ملت، نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد رقابت در بازار خودرو گفت: در صورتی که بازار از انحصار خارج شود، خودروسازان ناچار هستند به سمت تولید خودروی باکیفیت روند.

سید جواد حسینی‌کیا درباره واردات خودرو، گفت: از آنجاکه عرضه و تقاضای بازار خودرو متناسب نیست، کمبود تولید باید از مسیر واردات جبران شود که مجلس یازدهم به همین منظور قوانین مربوط به واردات خودرو را تصویب کرد و دولت باید هرچه سریعتر این قانون را اجرایی کند زیرا با تحقق این مهم بازار ساماندهی می‌شود.

خودروسازی حیات خلوت دولت‌ها/ واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از الزامات مربوط به واردات خودرو تامین ارز موردنیاز است که باید توجه ویژه‌ای به این مولفه از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که بازار خودرو ساماندهی و خودرو به کالایی مصرفی تبدیل شود، بخش زیادی از نقدینگی موجود در این بازار به سمت تولید و اشتغال هدایت خواهد شد زیرا فعالیت سوداگران در بازار خودرو دیگر سودی برای آن‌ها نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: خودروهای داخلی ظرفیت رقابت با خودروهای خارجی دارد اما این موضوع نیازمند برخی الزامات از جمله کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد رقابت در بازار داخل است، زمانی که بازار از انحصار خارج شود، خودروسازان ناچار هستند به سمت تولید خودروی باکیفیت روند و در این صورت امکان حضور خودروهای داخلی در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان