خودروسازی حیات خلوت دولت‌ها/ واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

یکی از نمایندگان مجلس در خصوص واردات خودرو در دولت چهاردهم گفت: فکر می‌کنم اگر دولت چهاردهم خودش وارد بازار خودرو نشود ‌و دو خودروساز حیات خلوت دولت نباشند، اوضاع بهتر شود.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادآنلاین، شهباز حسن پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار اقتصادی برای بهبود شرایط حوزه صنعت در دولت چهاردهم گفت: رییس جمهور آینده باید با چشم باز و حواس جمع بداند که در چه زمانی مسئولیت قبول کرده؛ به این معنا که او باید چالش‌ها و مشکلات را شناخته و مشکلات را به دولت‌های قبلی منتسب نکند.

نظر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو/ چه کسی مخالف واردات خودروهای کار کرده است؟

وی در ادامه مطرح کرد: اولویت اصلی بحث تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و صادراتی باشد؛ ضمن اینکه تیم اقتصادی او باید تکلیف دو موضوع خودرو و ارز برای همیشه روشن و از این بلاتکلیفی خارج کند.

حسن پور با تاکید بر اینکه ارز چند نرخی یعنی رانت و فساد، گفت: همچنین وقتی وضعیت خودرو و ارز تعیین و تکلیف نشوند، تصمیمات تنها ایجاد فساد و رانت می کند؛ بنابراین امیدواریم به گونه‌ای عمل گردد که شان مردم برای تامین این نیاز اولیه خود رعایت شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر دولت چهاردهم خودش وارد بازار خودرو نشود ‌و دو خودروساز حیات خلوت دولت نباشند، اوضاع بهتر شود. بحث تولید و واردات خودرو را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم تا مشکلاتمان حل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ارز باید تک نرخی باشد چون فسادهایی که وجود دارد به دلیل ارز چند نرخی است؛ ضمن اینکه ظرفیت‌های کشور به گونه‌ای است که می‌تواند ارزآوری لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشور باید بتواند مایحتاج خود را از داخل کشور تامین کرده و بازارهای صادراتی را به عنوان یک هدف اصلی در دستور کار قرار دهیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان