فرار مالیاتی «ترکیش ایرلاین» در ایران

ترکیش ایرلاین مبالغ قابل توجهی را بعد از قیمت رسمی بلیت به عنوان عوارض از مسافران دریافت کرده که این عوارض خارج از درآمد مشمول مالیات تا ۳۵ درصد قیمت رسمی بلیت بوده است.

به گزارش اکونگار به نقل از دیده بان ایران؛ ترکیش ایرلاین، هواپیمایی رسمی ترکیه روزانه حدود 10 پرواز روتین به ایران دارد که شش پرواز آن با ظرفیت حدود 1200 نفر برای بلیت‌های رفت و برگشت تهران است.

در حالی که حدود شش ماه است سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت‌های نظارتی بر ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی ایرانی را تشدید کرده‌ تا با گران‌فروشی و فروش خارج از نرخ‌های رسمی جلوگیری کنند، تجارت نیوز گزارش داده این سازمان‌ از فعالیت‌های شرکت‌های هوایی خارجی از جمله هواپیمایی ترکیش ایرلاین غافل شده‌ و اشراف کافی بر فعالیت‌های این شرکت‌ها ندارد.

 ترکیش ایرلاین مبالغ قابل توجهی را بعداز قیمت رسمی بلیت به عنوان عوارض از مسافران دریافت کرده که این عوارض خارج از درآمد مشمول مالیات تا 35 درصد قیمت رسمی بلیت بوده است. بررسی های بعدی مشخص کرد این عوارض تنها از سوی ترکیش ایرلاین برای مسافران ایرانی محاسبه شده و به روشنی درآمدهای مالیاتی دولت ایران را دور زده است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد