«آرتا ویل تایر» در جاده سوددهی

جهش شارپی ۶ هزار و ۳۰۲ درصدی سود ناخالص مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر در فصل بهار گزارش شد.

به گزارش اکونگار، مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر مانند سایر رقبای بورسی، اطلاعات وصورت‌های مالی ۳ ماهه منتهی به۳۱ خرداد ۱۴۰۲ خود را در کدال منتشر کرده‌ است. مقایسه فعالیت‌های این دوره با دوره‌های مشابه اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه این شرکت نشان از جهش شارپی ۶هزار و ۳۰۲ درصدی سود ناخالص در بهار سال جاری دارد.

مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر در 3 ماهه نخست سال جاری توانست حدود 560 میلیارد تومان از فروش انوع تایرهای وانتی، سواری، کشاورزی، باری و اتوبوسی درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، سود ناخالص 66 میلیارد تومانی برای پارتا رقم خورد که رشد 6 هزار و 302 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

پارتا در بهار سال جاری موفق به ثبت سود عملیاتی 41 میلیارد تومانی شد که در مقایسه با بهار سال قبل از زیان عملیاتی خارج شده و افزایش فوق العاده ای را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه های مالی و افزایش سایر درآمدهای سه ماهه نخست به سود عملیاتی، سود فصل بهار شرکت به دست آمد که بر این اساس آرتاویل تایر توانست در پایان بهار بالغ بر 10 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته از زیان خالص 45 میلیارد تومانی خارج شود و افزایش چشمگیر داشته باشد.

 

حاشیه سود ناخالص در این دوره 12 درصد، حاشیه سود عملیاتی 7 درصد و حاشیه سود خالص 2 درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص و حاشیه سود ناخالص پارتا نسبت به سال مالی گذشته با افزایش همراه بوده‌اند. مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر در بهار سال جاری موفق به تحقق 17 ریال سود خالص به ازای هر سهم شد. این درحالی است که در بهار 1401 به ازای هر سهم 96 ریال زیان محقق شده بود، اما اکنون شاهد رشد شارپی و خروج از زیان هستیم.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد