«صیدی» جایگزین «عشقی» شد/ رییس جدید سازمان بورس کیست؟

حجت‌الله صیدی، با تصمیم شورای عالی بورس به عنوان چهاردهمین رییس سازمان بورس انتخاب شد.

به گزارش اکونگار، پس از حواشی پیش آمده در رابطه با وام‌های نجومی، مجید عشقی، سیزدهمین رییس سازمان بورس استعفای خود را به عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد دولت چهاردهم اعلام کرد. 

از روز شنبه و به دنبال استعفای عشقی، زمان انتخاب رییس سازمان بورس به اولین جلسه شورای عالی بورس موکول شد که لحظاتی پیش با تصمیم این شورا حجت‌الله صیدی، مدیرعامل اسبق بانک صادرات به عنوان چهاردهمین رییس سازمان بورس انتخاب شد. 

دکتر صیدی که پیش از این کارنامه قابل قبولی در نظام بانکی داشته، در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و حسابداری هم سوابق مدیریتی دارد.  

حجت‌الله صیدی دارای سوابق علمی و اجرایی گسترده‌ای در حوزه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری است. وی دکترای حسابداری خود را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده و علاوه بر این دارای مدارک حرفه‌ای Business Accountant و CIMA از انجمن حسابداران خبره انگلستان است.

صیدی تاکنون مسئولیت‌های کلیدی در بخش‌های مختلف مالی و اقتصادی کشور داشته که تجربه‌های ارزشمندی را برای او به همراه داشته است.

همچنین وی در مقطعی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایران‌خودرو، سرپرست حسابداری در مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و سازمان حسابرسی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد