واکنش منفی اوراق بهادار به فرمان‌های دولتی/کدام نمادها بیشترین مثبت و منفی را تجربه کردند؟ + جدول

در هفته ای که گذشت بورس اوراق بهادار علی رغم تصمیمات دولت برای احیای بازار، ریزش داشت.

به گزراش اکونگار، بورس اوراق بهادار در هفته منتهی به ۲۳ خرداد با افت ۵ هزار و ۲۹۰ واحدی ۰.۳۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و بر رقم ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۰ آرام گرفت.

خودروسازان از بورس خارج می‌شوند؟

شاخص هم وزن نیز نسبت به هفته گذشته ۶ هزار و ۱۶۸ واحد افت کرد که در واقع ۰.۹۱ درصد کاهش داشت. این شاخص در پایان بر روی ۶۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد قرار گرفت.

ریزش این هفته در حال رخ داد که انتظار می رفت با توجه به مصوبات اصلاحی ستاد اقتصادی دولت در باب مالیات شرکت‌ها و نرخ خوراک بازار سرمایه جان تازه ای بگیرد.

حجم معاملات خرد بازار در این هفته به صورت میانگین ۵.۷ میلیارد سهم بود. همچنین میانگین ارزش معاملات در این هفته دو هزار و ۲۹ میلیارد تومان بود. در این هفته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام قابل معامله و حق تقدم خارج شد.

در میان سهام نیز نماد وتجارت با ۱۹.۵۳ درصد افزایش بیشترین سود و نماد ومشان با ۹.۵۴ درصد افت بیشترین کاهش در میان سهام را به خود اختصاص دادند. همچنین نماد وبصادر از لحاظ بیشترین ورود پول حقیقی با ۲۹.۱ میلیارد تومان در صدر قرار گرفت و نماد وبملت ۱۲۴ میلیارد تومان در بالای لیست بیشترین خروج پول حقیقی قرار گرفت.

بورس

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان