استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت چیست؟

استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت، بیشتر برای کاهش دامنه ریسک و جلوگیری از زیان‌دهی در بازار سرمایه به کار گرفته می‌شود.

به گزارش اکونگار، چند وقتی است، سهامداران نتوانسته‌اند، از بازار سرمایه آنچنان که باید سود بالایی دریافت کنند. همیشه دامنه پرریسک بازار سهام، باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران خرد، تمایلی برای تزریق پول حقیقی به بورس نداشته باشند، مگر اینکه از سوددهی سرمایه‌گذاری خود اطمینان کامل داشته باشند.

نظر قالیباف درباره بورس چیست؟/ از وعده حل مشکل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری در دورانی که بورس در روزهای پرنوسانی به سر می‌برد، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت است.

مزیت صندوق‌های درآمد ثابت برای ریسک گریزان

استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های  درآمد ثابت، بیشتر برای کاهش دامنه ریسک و جلوگیری از زیان‌دهی در بازار سرمایه به کار گرفته می‌شود.

یکی از موارد قابل توجه این است که استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت در دورانی که بازار از حالت پرنوسان و یا نزولی خارج شده و در یک وضعیت مطلوب و نرمال به سر می‌برد هم بسیار کاربردی است.

دامنه صفردرصدی ریسک با سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت

به عبارت بهتر استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت در حالت صعودی بازار هم یک گزینه مطلوب برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز به شما می‌رود و دلیل آن هم این است که دامنه ریسک این صندوق نزدیک به صفر بوده و از سوی دیگر با حفظ ارزش دارایی‌ها نسبت به سود بانکی مبلغ بیشتری را به سرمایه‌گذار می‌پردازند. به همین دلیل می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت یک گزینه مطلوب برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز است.

دریافت سود تضمین شده از صندوق‌های درآمد ثابت

همانطور که گفته شد، مهمترین مزیت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت دامنه نزدیک به صفر ریسک و تخصیص سود بیشتر نسبت به سود بانکی است. آنچه که مسلم است بیش از 80درصد این صندوق‌ها در اوراق مالی با سود تضمین شده، سرمایه‌گذاری کرده‌اند در نتیجه می‌توان گفت که بازدهی آنها کمتر از سود بانکی نخواهد بود.

از سوی دیگر 20درصد باقی مانده سرمایه‌های صندوق‌های درآمد ثابت در بورس سرمایه‌گذاری می‌‌شود که این کار به دلیل حضور متخصیصن احتمال سودآوری بالایی دارد و در نتیجه می‌توان گفت که مجموع سودهای صندوق‌های درآمد ثابت قطعا بیشتر از سود بانکی خواهد بود.

قدرت نقدشوندگی بالای صندوق‌های درآمد ثابت

مورد دیگری که استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های  درآمد ثابت را قابل اتکاتر می‌کند، این است که سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از قدرت نقدشوندگی بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خود را در صورت لزوم و یا در صورت نیاز به سرعت تبدیل به پول نقد کنند. از آنجایی که سود این صندوق‌ها به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، خروج سرمایه‌گذاری در هر تاریخی با زیان همراه نخواهد بود.

بهره‌مندی از معافیت مالیاتی 

استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت به این دلیل جذابیت فراوان دارد که از مالیات هم معاف بوده و به مدیریت حرفه‌ای دارایی‌های افراد کمک ویژه‌ای می‌کند.

مزیت سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت باعث شده تا سرمایه‌گذاران خرد آن را یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. محافظت از دارایی‌های خرد می‌تواند از طریق همین صندوق‌ها انجام شود.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان