رشد کم رمق بورس/ ۷۴درصد نمادهای بورسی سرخ پوش شدند

در پایان معاملات امروز، ۱۲خرداد ۱۴۰۳ شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۸هزار واحدی رو به رو شد.

به گزارش اکونگار، در هفته اول خرداد ماه، بورس یکی از بازارهای مالی کشور با بازدهی منفی بود که به دلیل ریزش شدید شاخص کل در روزهای ابتدایی هفته، احتمال از دست رفتن کانال 2میلیونی بسیار جدی شد، اما با ورود بازارساز و اعمال محدودیت‌ها و نقش‌آفرینی حقوقی‌ها بازار سهام وضعیت بهتری پیدا کرد و دو روز پایانی هفته گذشته شاخص کل با روند صعودی به تعطیلات رفت. 

در هفته اول خرداد ماه، چه بر سر بورس آمد؟/این نمادها بیشترین افت و‌ خیز را داشتند+ جزئیات

در جریان معاملات امروز، بازار سرمایه سبزپوش کار خود را آغاز کرد و در ابتدای معاملات شاخص کل بورس با روندی مثبت آغاز به کار کرد، اما در ادامه وضعیت چندان مطلوب نبود و شاخص کل بورس نتوانست یک صعود دلچسب از خودی برجای بگذارد. 

افزایش 8هزار واحدی شاخص کل بورس

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افزایش بیش از 8هزار واحدی روی کانال 2میلیون و 094هزار ایستاد و شاخص هموزن هم با کاهش 622 واحدی به سطح 684 هزار و 733 واحد رسید. 

نمادهای شاخص ساز امروز بازار سهام

در روند معاملات امروز بازار سهام، نمادهای فولاد، فملی، فارس، شپنا، وبملت و شتران در صدر مثبت سازان شاخص کل بورس بودند. 

کدام صنایع برترین‌های معاملات امروز بودند؟

همچنین صنایع خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 327میلیارد تومان، 308میلیارد تومان و 268میلیارد تومان برترین صنایعی بودند که بیشترین ارزش معامله را به ثبت رساندند. 

امروز چند نماد بورسی منفی شد؟

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود 4 هزار و 607 میلیارد تومان رسید و تعداد نمادهای مثبت 209 نماد و تعداد نماد های منفی 584 نماد بود.

افزایش خرید حقوقی‌ها از حقیقی‌ها

یکی از موارد مهم بازار امروز، خرید بالای حقوقی‌ها بود. در جریان معاملات حقوقی ها 352 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کردند. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان