احتمال از سرگیری فعالیت بازار سرمایه / بورس فردا با با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود؟

پس از اعلام رسمی، معاون رییس جمهور مبنی بر عدم تعطیلی کشور، احتمال بازگشایی بورس قوت گرفت.

به گزارش اکونگار، از روز گذشته و همزمان با انتشار خبر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رییس جمهور، زمزمه‌های تعطیلی بورس قوت گرفت، در ساعات پایانی روز گذشته بسیاری از فعالان بازار سرمایه پیش بینی کردند که به دنبال تایید خبر شهادت رییس جمهور، بورس در مدت زمان عزای عمومی کشور، تعطیل خواهد بود.

تعطیلی یک هفته‌ای بورس چقدر محتمل است؟ / سرنوشت مبهم بازار سهام

صبح امروز و همزمان با تایید خبر شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه، بازار سرمایه به صورت رسمی تعطیل شد و بر اساس اطلاعیه منتشر شده، مقرر شد تا ادامه تعطیلی‌ها متعاقبا به فعالان بازار اعلام شود. 

کشور تعطیلی نیست

پس از تشکیل جلسه هیات، یثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور داری و استخدامی اعلام کرد که با وجود اینکه رهبر انقلاب 5روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده‌اند، اما در جلسه دولت تصمیم بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم. 

به گفته وی، از دیروز جلسات هیأت دولت در حال برگزاری است و در این جلسه اعلام شد که بنا بر این است که کار نباید تعطیل شود و هیچ کس نباید خدمت‌گذاری به مردم را متوقف کند.

واکنش بورس به شهادت رییس جمهور چه خواهد بود؟

با تاکید اعضای هیات دولت بر ادامه فعالیت سازمان‌ها، نهادها و ادارات، زمزمه‌های بازگشایی بورس قوت گرفت. درحالی که بازار سهام در این وضعیت چندان مطلوبی نداشته و از زمان افزایش تنش‌های میان ایران و اسراییل روند نزولی و کاهشی در پیش گرفته بود، ترس از دست رفتن کانال 2میلیونی برای سهامداران بسیار پررنگ بود. با این حال تعطیلی بورس در ابتدای صبح امروز، واکنش منفی بازار سرمایه به شهادت رییس جمهور را قوت بخشید. 

احتمال از سرگیری معاملات بازار سرمایه

به نظر می‌رسد بر اساس اظهارات معاون رییس جمهور و عدم تعطیلی کشور، بورس فردا فعالیت خود را از سر بگیرد. البته برخی شنیده‌های غیر رسمی حاکی از آن است که امکان فعالیت بورس با محدودیت دامنه نوسان وجود دارد ، اما هنوز جلسه‌ای در شورای عالی بورس برای بازگشایی بازار و از سرگیری معاملات برگزار نشده است.  

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان