بنیانگذار شرکت تاژ:

کنترل قیمت دستوری جلوی پیشرفت صنایع شوینده را گرفته است

بنیان‌گذار شرکت تاژ تاکید گفت: وظیفه دولت هدایت تولیدکنندگان و رفع مشکلات حوزه تولید است و ابزارهایی مانند کنترل قیمت در حیطه وظایف آنها جایی ندارد.

به گزارش اکونگار؛ داوود عابدی بنیانگذار گروه صنعتی تاژ در مورد شیوه قیمت‌گذاری در کشور ایران گفت: چنین شیوه‌ای در صنایع شوینده نه‌ تنها حمایت از مصرف‌کننده نیست، بلکه مانع گسترش و ارتقای کیفیت این محصولات در کشور می‌شود.

او در این زمینه افزود: دولت پس از این سال‌ها باید به این نتیجه برسد که قیمت‌گذاری دستوری را در حوزه پودرهای شوینده را بردارد. وقتی 2250 هزار تن ظرفیت تولید در کشور وجود دارد و میزان مصرف تنها 450 هزار تن است و صادرات حداکثر به 100 هزار تن می‌رسد، چه نیازی به کنترل قیمت‌ها به این شکل وجود دارد؟

عابدی در این باره گفت: ایران در میان کشورهای در حال توسعه از نظر کیفیت وضعیت خوبی دارد. الان LAB در کشور تولید می‌شود و حتی توان صادرات هم وجود دارد ولی کنترل قیمت دستوری بی‌دلیل آن را ذلیل کرده است و صنعت به‌جای رقابت برای افزایش کیفیت، مجبور است به رقابت برای حفظ قیمت تلاش کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد