ارز۵۰میلیون دلاری دولت برای واردات لوازم آرایشی و عطر

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: واردات عطر و ادکلن هم به صورت بالک و هم واردات محصول کامل برندها، واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید ندارند و واردات بالک فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزاد اعلام شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادآنلاین؛ موسی احمدزاده، نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در خصوص جزئیات آزادسازی واردات محصولات آرایشی گفت: واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به یکباره و ناگهانی از سال ۹۷ با نظر غیرکارشناسی و بدون مشورت با بخش خصوصی ممنوع شد، همان زمان هشدار دادیم که واردات را به یکباره ممنوع نکنید، چرا که با این کار به قاچاقچیان فرصت می‌دهید و هم سلامت جامعه و هم امنیت اقتصادی را به خطر می‌اندازید.

او افزود: زمانی که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع شد، قاچاق یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود، اما الان به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و در واقع واردات از مبادی رسمی و قانونی و اخذ عوارض گمرکی از سوی دولت جای خود را به واردات غیرقانونی و محصولات تقلبی داد و دولت خود را از این منبع مالی محروم کرد.

به گفته احمدزاده، در نتیجه این مصوبه غیرکارشناسی و ممنوعیت واردات، همکاران من مجبور شدند ۸ هزار نفر از پرسنل خود را تعدیل کنند و ۲۰۰ شرکت بیکار شدند.

این فعال اقتصادی توضیح داد: بیش از یک سال است که واردات بالک لوازم آرایشی (لوازم آرایشی بسته‌بندی‌نشده) و همچنین واردات محصولاتی که توان تولیدشان در داخل کشور وجود ندارد مصوب شده بود، در این یک سال و نیم گذشته وزارتخانه‌های مرتبط، واردکننده ها را مانند توپ به یکدیگر پاس می‌دادند. ما مجبور شدیم مجدد به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراجعه کنیم، بعد از آن بود که این ستاد، نامه محرمانه به شورای گفت‌وگو و وزیر صمت ارسال کرد و در نهایت روز گذشته وزیر اقتصاد در شورای گفت‌وگو دستور دادند که مصوبه اجرا شود.

احمدزاده تصریح کرد: طبق این مصوبه، واردات عطر و ادکلن هم به صورت بالک و هم واردات محصول کامل برندها، واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید ندارند و واردات بالک فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزاد اعلام شده است. بالک فرآورده‌ها، کالا آماده و به صورت فله و بشکه‌ای وارد و در داخل کشور بسته‌بندی می‌شود.

او گفت: ثبت سفارش با ارز حاصل از صادرات خواهد بود و همچنین قرار است ۵۰ میلیون دلار نیز ارز تخصیص یابد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات بیان کرد: واردات بالک و سپس بسته‌بندی آن در داخل، برای کشور اشتغالزا هم خواهد بود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد