البرز پرفروش ترین بیمه در بهار

​آمار نشان می‌دهد که ۲۶ همت حق بیمه صادر شده توسط ۱۴ شرکت بیمه‌ای در بهار سال جاری رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار اکونگار، اکنون که تیرماه به ایستگاه پایانی خود رسیده است و شرکت ها باید گزارش فصل بهار خود را در سامانه کدال منتشر کنند، سراغ شرکت هایی بیمه ای رفنه و به بررسی حق بیمه صادره 14 شرکت بیمه ای که نسبت به انتشار گزارش 3 ماهه خود اقدام کرده اند، پرداخته است.

با بررسی گزارش های کدال 14 شرکت بیمه ای دانا، آسیا، دی، البرز، سینا، پاسارگاد، رازی، سامان، سرمد، ما، کارآفرین، نوین تعاون و حافظ در بهار امسال نزدیک به 26 همت از حق بیمه صادره درآمد کسب کرده اند.

از میان 14 شرکت بیمه نام برده شده، بیمه دانا با سهم 21 درصدی معادل 5 هزار و 397 میلیارد تومان در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از بیمه دانا، بیمه آسیا با سهم 19 درصد، بیمه دی با سهم 17 درصد و بیمه البرز با سهم 11 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. 10 بانک بعدی باهم 32 درصد از سهم حق بیمه صادره را در اختیار دارند.

با نگاهی به نمودار فوق، نام دو شرکت بیمه در انتهای این نمودار جلب توجه می‌کند؛ دو شرکت بیمه تعاون و حافظ در 3 ماهه نخست سال 1402 از بخش حق بیمه صادره 415 و 103 میلیارد تومان درآمد کسب کردند، این در حالی است که این دو شرکت بیمه حتی نتوانستند به500 میلیارد تومان درآمد از محل گفته شده برسند.

با چرتکه انداختن به درآمد 26 همتی از محل حق بیمه صادره این 14 شرکت بیمه در بهار امسال، میبینیم که میانگین درآمد از بخش بیمه های صادره مبلغی بالغ بر یک هزار و 837 میلیارد تومان به ازای 3 ماه بوده است؛ باتوجه به میزان درآمد میانگین گفته شده پی میبریم که 4 شرکت بیمه دانا، آسیا، دی و البرز بیشتر از میانگین و 10 شرکت بیمه بعدی کمتر از میانگین 3 ماهه فصل بهار درآمد کسب کرده اند.

اگر نگاهی به شرح رشته بیمه های صادر شده 14 شرکت بیمه نام برده شده بیاندازیم، متوجه می‌شویم که از میان رشته های بیمه ای موجود، رشته بیمه های درمان و ثالت اجباری بیشتر مورد توجه بیمه گذاران قرار گرفته است و عمده درآمدزایی شرکت های بیمه از این محل است.

 

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد