دفاع از پیشنهاد وزیر صمت برای واردات لوازم خانگی

معاون وزیر صمت از تبدیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی به محدودیت با همکاری و مشورت تولید کنندگان لوازم خانگی خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از ال کا ایران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص رفع ممنوعیت واردات لوازم خانگی و استراتژی وزارت صمت در این خصوص عنوان کرد: آقای علی آبادی طی نشست هایی که با صاحبان صنایع داشته اند، معتقد است که توانمندی در صنعت لوازم خانگی ایران وجود داشته و صنایع رشد خوبی کرده اند و قابلیت رقابت با سایر مجموعه ها وجود دارد اگرچه همواره ایشان بر حمایت از تولید داخل در قالب تعرفه های گمرکی و سایر موارد تاکید دارند.

مهدی برادران گفت: وزیر صنعت به دنبال این است تا بدون آسیب رساندن به تولید داخل، ممنوعیت واردات لوازم خانگی را به محدودیت تبدیل کند و این امر طی مراحل قانونی، با همکاری و مشورت تولید کنندگان لوازم خانگی در شورای ملی راهبری صنایع لوازم خانگی ایران صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پیشنهاد وزارت صمت این است که این امر از طریق تلویزیون و ارز حاصل از صادرات صنعت لوازم خانگی اجرایی شود. به عبارت دیگر تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی که به سایر کشورها صادرات دارند می توانند از ارز حاصل از صادرات برای واردات بهره ببرند. یعنی برای واردات لوازم خانگی از ارز حاصل از صادرات استفاده شود و این امر یا توسط خود تولیدکنندگان و یا تجار صورت پذیرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد