رشد قارچ گونه مشاغل کاذب/دستمزد غیر واقعی کارگران

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران گفت: دستمزدی که کفاف حداقل های زندگی کارگران را نمی دهد و با ماده ۴۱ قانون کار نیز منطبق نیست باعث شده کارگران تمایلی به اشتغال در واحدهای تولیدی و خدماتی نداشته باشند به سمت مشاغل کاذب روی بیاورند.

به گزارش اکونگار به نقل از عصرخبر، کارفرمایان به استفاده از نیروی کار خارجی روی آورده اند که این امرخود باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در آینده نزدیک خواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: مبنا قرار نگرفتن قانون در تعیین حداقل دستمزد کارگران باعث شده تا بسیاری از کارگران به مشاغل کاذب روی بیاورند.

معصوم علی موسی زاده افزود: طبق قانون تعیین دستمزد هر ساله توسط شورای عالی کار صورت می گیرد ولی برابر قانون به خصوص ماده 41 قانون کار سبد معیشت و تورم واقعی در تعیین مزد سال جاری رعایت نشده است.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران گفت: دستمزدی که کفاف حداقل های زندگی کارگران را نمی دهد و با ماده 41 قانون کار نیز منطبق نیست باعث شده کارگران تمایلی به اشتغال در واحدهای تولیدی و خدماتی نداشته باشند به سمت مشاغل کاذب روی بیاورند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران خاطر نشان کرد: دستمزد غیر واقعی کارگران کمبود نیروی کار را به دنبال داشته و کارفرمایان به استفاده از نیروی کار خارجی روی آورده اند که این امرخود باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در آینده نزدیک خواهد شد.

این مقام عالی کارگری تصریح کرد: به نظر میرسد در صورتیکه مزد حداقلی کارگران متناسب با نرخ تورم واقعی و همچنین سبد معیشتی برای سال 1403 تعیین شود جامعه کار مجدد به مسیر اصلی خود که همان تولید است باز خواهند گشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد