تزریق شکر تولید داخل به بازار / شکر ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران گفت: در نیمه دوم سال هیچ گونه کمبودی در تنظیم بازار و تأمین شکر نخواهیم داشت و تا چند روز آینده قیمت شکر به قیمت مصوب باز می‌گردد.

به گزارش اکونگار به نقل از جهادکشاورزی، همزمان با آغاز تابستان و افزایش تقاضا برای شکر، التهاب قیمتی بازار شکر را فرا گرفت. کمبود شکر و گرانی بیش از حد آن در دوره یک ماهه دولت را برآن داشت تا علاوه بر تقویت قوای نظارتی اقدام به قیمت‌گذاری دستوری کند. 

توزیع شکر دولتی در فروشگاه‌های بزرگ در شرایطی انجام می‌شد که ارایه آن به مشتریان با محدودیت قیمتی و کمیتی همراه بود. با فروکش کردن سطح تقاضا برای شکر در بازار داخل و همچنین نزدیک شدن به فصل برداشت چغندر قند در کشور تولید شکر در کارخانه‌های داخلی بالا رفته و شکر در بازار به وفور یافت می‌شود. این روزها دیگر خبری از تراکت‌های شکر نداریم بر سردرمغازه نیست. همچنین محدودیت ۵کیلو شکر برای هر خریدار هم برداشته شده است. 

ورود شکر ایرانی به بازار

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران هم درباره توزیع شکر در بازار گفت: کارخانجات قند از دهم شهریور چغندر قند را تحویل گرفته و کار خود را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۲ کارخانه مشغول به کار هستند و تا هفته آینده ۲۰ کارخانه دیگر آغاز به کار خواهند کرد و از دهه دوم مهر با ورود نیشکر به کارخانجات، تولید شکر افزایش خواهد یافت.

تولید ۱میلیون و ۳۰۰ هزار تن شکر در کشور

دانایی پیش بینی کرد، در ۶ ماه دوم سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران تاکید کرد: در نیمه دوم سال هیچ گونه کمبودی در تنظیم بازار و تأمین شکر نخواهیم داشت و تا چند روز آینده قیمت شکر به قیمت مصوب باز می‌گردد.

وی افزود: ۲۹ کارخانه چغندر در سراسر کشور فعال است که تا هفته آینده فعالیت خود را به صورت کامل آغاز می‌کنند و ۹ کارخانه نیشکر هم از هفته دوم مهر شروع به کار خواهند کرد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان