کارگران در انتظار جلسه شورای عالی کار/ وزیر کار به وعده ترمیم مزد در سال ۱۴۰۲ عمل می‌کند؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه طبق روال قبلی باید جلسه شورای عالی کار برگزار می شد گفت: تا کنون از برگزاری جلسه خبری نیست.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم،  اعتراض کارگران و نمایندگان کارگری به تعیین مزد ۱۴۰۲ شش ماه است که ادامه دارد. در تمامی جلسات تعیین مزد موضوع ترمیم مزد و متناسب‌سازی دستمزد کارگران با تورم عمومی کشور پیگری می‌شود و در پایان هر جلسه مصاحبه‌های امیدوارکننده‌ای در رابطه با ترمیم مزد کارگران انجام می‌شود؛ اما عمر این اخبار امیدوارکننده تا رسیدن وزیر پشت میز وزارت است. در این شش ماه چندین بار وعده ترمیم مزد و افزایش دستمزد کارگران از سوی نهادها ووزارتخانه‌های تصمیم‌گیر داده شده اما در عمل هیچ  نتیجه‌ای به دنبال نداشت. 

هفته گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه با صراحت اعلام کرد دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نیمه دوم سال ندارد وتمامی رویای ترمیم مزد کارگران از بین رفت. با این حال بازهم نمایندگان کارگری در شورای عالی کار پیگیری موضوع ترمیم مزد را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

براساس روال همیشگی، نشست شورایعالی کار باید در هفته‌ی پایانی هر ماه برگزار شود؛ آنگونه که گروه کارگری شورایعالی کار می‌گویند قرار است در نشست این ماه، موضوع ترمیم مزد و بهبود قدرت خرید کارگران در دستور کار باشد، در واقع نمایندگان دولت اینگونه وعده داده‌اند.

نمایندگان کارگری در انتظار برگزاری جلسه شورای عالی کار

محمدرضا تاجیک؛ عضو شورای عالی کار  در این باره می گوید: تا کنون دعوت نامه‌ای برای برگزاری جلسه داده نشده است. اما طبق روال هر ماه باید جلسه برگزار می شد و ما منتظر هستیم.

وی با اشاره به اینکه درخواست ما این بود که بازنگری در بحث معیشت صورت گیرد افزود: طی سال های اخیر فشار زیادی در حوزه مسکن به 11کارگران وارد شد.

معیشت کارگران در خطر

تاجیک بیان کرد: قیمت سرسام‌آور مسکن و به تبع آن اجاره بهای سنگین عملاً بیش از نصف حقوق کارگران را می‌بلعد که هرچند کارفرمایان درصدد افزایش حقوق باشند اما بازهم نصیب اجاره بها خواهد شد.بنابراین دولت باید فکری به حال وضعیت معیشت و مسکن کارگران کند.

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان