بعضی استانداری‌ها برای استخدام نیروی کار مهاجر افغانی درخواست داده‌اند

نماینده کارگران در شورای عالی کار می‌گوید«بعضی استانداری‌ها برای استخدام نیروی کار مهاجر افغانی درخواست استخدام داده‌اند چون کارگران ایرانی حاضر به کار با این شرایط نیستند.»

به گزارش اکونگار، علی خدایی با بیش از یک دهه تجربه حضور در شورای عالی کار به صراحت از بی‌رغبتی نمایندگان دولت و گروه کارفرمایی برای افزایش دستمزد کارگران در طول سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: کاهش تورم در سال ۱۴۰۲، پیش شرط تمامی مذاکرات ما برای تعیین دستمزد امسال بود. حال اینکه پیش شرط محقق نشده، پس اصل مذاکرات هم نیازمند بازنگری است.

 او با انتقاد صریح از عملکرد شخص رییس جمهوری و نمایندگان دولت در شورای عالی کار، به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین مزد کارگران متناسب با تورم تاکید کرد هنوز امکان استفاده از ظرفیت قانونی مجلس، پیگیری و تجمعات کارگری برای ایجاد تعادل منطقی میان حقوق کارگران و هزینه‌های معیشتی آنان وجود دارد.

به گفته او، یکی از دلایل پایین آمدن قدرت چانه زنی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، تغییر قانون به نفع دولت و کارفرمایان در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و حذف حق رای کارگران در جلسات این شورا بوده است. 

بخش اول و دوم  گفتگوی اکونگار با علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار، را در ادامه ببنید. 

 

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان