اعلام شرط وزیرکار برای افزایش مجدد حقوق امسال کارگران

وزیر کار گفت: اعضای شورای‌عالی کار می‌توانند درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند و در صورت درخواست در دستورکار قرار می‌گیرد.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، از زمان تعیین حقوق و دستمزد کارگران، چالش‌های بسیاری میان وزارت کار و نمایندگان کارگری به وجود آمده است. نمایندگان کارگران معتقدند که حقوق و دستمزد کارگران کفاف هزینه‌های جاری خانواده را نمی‌دهد. یکی از اعتراضاتی که به میزان دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ می‌شود این است که با این حقوق نمی‌توان هزینه‌های حداقلی خانواده را تامین کرد. به همین دلیل بارها اعضای شورای عالی کار جلساتی برای بررسی وضعیت دستمزد کارگران و تغییرات احتمالی برگزار کرده‌اند. صبح امروز، وزیر کار گفت: اعضای شورای‌عالی کار می‌توانند درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند و در صورت درخواست در دستورکار قرار می‌گیرد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعضای شورای‌عالی کار می‌توانند درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند؛ در صورت درخواست در دستور کار قرار می‌گیرد و در کمیسیون‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ضرورت داشته باشد در جلسه شورای‌عالی کار مطرح شود حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد