«اکونگار» بررسی می‌کند

افزایش ۱۳میلیونی قیمت سکه طی ۶۰ روز/ بازارهای مالی زیر ضرب جنگ

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه بیش از ۱۳میلیون تومان افزایش یافته و بازدهی ماهانه آن به بیش از ۲۴درصد رسیده است.

اکونگار، فهیمه اکبری صحت-در اولین روز معاملاتی شهریورماه و پیش از تحویل دولت به کابینه مسعود پزشکیان قیمت هر قطعه سکه امامی ۴۲میلیون و ۶۱۵هزار تومان بود.

در این روز نرخ سکه نسبت به یک ماه گذشته با افزایش حدود ۴درصدی مواجه شده بود و حباب قیمتی آن ۷میلیون و ۲۳۴هزار تومان شده بود.

آیا هیجانات بازار طلا فروکش می‌کند؟

در این روز تغییر نرخ روزانه قیمت سکه حدود ۸۵هزار تومان بود و نوسان چندانی در بازار سکه مشاهده نمی‌شد،  همچنین قیمت انس جهانی روز یکم شهریورماه ۱۴۰۳ ۲هزار و ۵۱۲هزار دلار بود.

واکنش بازار سکه به ترور اسماعیل هنیه در تهران

پس از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و ایجاد تنش‌های گسترده ژئوپلیتیکی و ترور اسماعیل هنیه در تهران در روز دهم شهریورماه ۱۴۰۳ سکه به مدار صعودی بازگشت و در کمتر از ۱۰ روز قیمت سکه به ۴۳میلیون و ۴۹۰هزار تومان رسید.

در این روز تغییر ماهانه قیمت سکه ۰.۳۸ درصد افزایش یافته و حباب قیمتی سکه به ۷میلیون و ۸۸۹هزار تومان رسید. انس جهانی هم با تغییر اندک ۲هزار ۵۲۱دلار شد.

سکه با چه قیمتی تابستان را به پایان رساند

در آخرین روز شهریورماه قیمت سکه به مرز حساس رسید و روی کانال ۴۴میلیون و ۲۱۵هزار تومان ایستاد و حباب قیمتی آن به ۸میلیون و ۲۴۲هزار تومان رسید.

در این روز قیمت انس جهانی به ۲هزار و ۵۸۹ دلار رسید و تغییر ماهانه سکه ۳.۱۸درصد شد.

واکنش بازار سکه به ترور سیدحسن نصرالله

 روز هفتم مهرماه و همزمان با اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله، بازارهای مالی ایرانی و حتی جهان به احتمال جنگ در خاورمیانه و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی واکنش جدی نشان دادند. قیمت نفت خام در این روزافزایشی شد و پیش بینی می‌شد که قیمت نفت برنت به بالای ۸۰دلار برود.

قیمت سکه روز هفتم مهرماه به ۴۷میلیون و ۴۸۰هزار تومان رسید و در یک روز حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

نرخ تغییر ماهانه سکه در این روز به ۹.۶درصد رسید و حباب سکه ۸میلیون و ۸۰هزار تومان شد. انس جهانی با یک روند رشد فزاینده در این روز به ۲هزار و ۶۷۱دلار رسید و روند رو به رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی زیر سایه جنگ تشدید شد.

روز ۱۲مهرماه همزمان با انجام عملیات وعده صادق ۲ و هدف قرار گرفتن اسراییل از سوی موشک‌های ایرانی بازارها بازهم زیر ضرب جنگ رفتند. در این روز قیمت نفت خام و نفت برنت روند افزایشی داشت و انس جهانی به ۲هزار و ۶۵۹دلار رسید.

قیمت سکه امامی ۴۸میلیون و ۷۳۵هزار تومان شد و تغییر ماهانه آن به ۱۲.۱۳درصد رسید. سکه در این روز بیش از ۹۰۰هزار تومان افزایش قیمت داشت و حباب آن به ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

ورود سکه به کانال ۵۰میلیون تومانی

روند افزایشی قیمت سکه در مهرماه ادامه داشت و در روز ۲۶مهرماه از کانال ۵۰میلیونی گذشته و یک رکورد تاریخی جدید به ثبت رساند. در هفته پایانی مهرماه حباب قیمتی سکه بیش از ۱۰میلیون تومان اعلام شد و قیمت انس جهانی نیز از ۲هزار و ۷۰۰دلار عبور کرد.

در آخرین  هفته مهرماه حباب قیمتی سکه بیش از ۱۲میلیون تومان اعلام شد و قیمت هر قطعه سکه امامی در روز ۳۰مهر ۱۴۰۳مبلغ ۵۵میلیون و ۳۸۰هزار تومان شد.

تغییر ماهانه سکه در روز ۳۱ شهریورماه ۲۴و۲۵درصد شد و حباب قیمتی سکه به ۱۳میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید و قیمت انس جهانی به ۲هزار و ۷۲۰دلار دست یافت.

به طور کلی قیمت سکه طی ۶۰ روز اخیر از ۴۲میلیون و ۳۵۰هزار تومان به ۵۵میلیون و ۳۸۰هزار تومان رسید که رکورد افزایش بیش از ۱۳میلیونی را برجای گذاشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد