سهم ۹۰درصدی ناترازی انرژی از چالش‌های اقتصادی کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مخصوص شورای اسلامی گفت:۹۰ درصد از ناترازی‌های موجود در اقتصاد و بودجه کشور نتیجه ناترازی ها در بخش انرژی است.

به گزارش اکونگار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری با اشاره به ریشه یابی برخی از ناترازی های بودجه‌ای بیان کرد: بخشی از ناترازی‌ها به مسائل مربوط به تورم باز می‌گردد.

نماینده مردم «کرمانشاه»در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع ناترازی در بودجه های سالیانه دیده نمی‌شود، ادامه داد: تورمی که به طور سالانه رخ می‌دهد و عدم تامین آن و پیش‌بینی عدد تورم در بودجه‌ها، باعث می‌شود تا بعضاً دچار ناترازی شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید تاکید کنم که ناترازی‌های موجود حاصل یک سری مصارفی است که نه منطقی و نه شرعی است اما ما عادت به انجام آن پیدا کرده ایم، به مانند رویکردمان در زمینه حامل های انرژی.

ناترازی انرژی مخل مزمن فعالیت‌های صنعتی/ تعطیلی خطوط تولید با قطعی‌های برق

وی بیان اینکه ناترازی‌های ما عموماً از محل درآمدهای ما حاصل می‌شود، تصریح کرد: به واقع باید تاکید کنم که منابع موجود در این بخش، برای کل ملت ایران است و باید عزم و اراده‌ای در این بخش ایجاد شود. بنابراین فعلاً منابعی که برای کل مردم بوده و باید به اصطلاح شکم افراد را سیر کند، باک خودروها را سیر می کند و جالب اینکه این منابع به همه مردم نیز نمی رسد و همین امر باعث ناترازی‌های موجود شده است . از این رو تا زمانی که این موضوع را برطرف نکنیم، همچنان این ناترازی ها ادامه خواهد داشت.

مصری در پایان تاکید کرد: باید اذعان کنم که ۹۰ درصد از ناترازی‌های موجود در اقتصاد و بودجه کشور معطوف به ناترازی های در بحث حامل های انرژی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد