تراز تجاری منفی ۷میلیاردی کشور در ۷ماهه سال

رییس کل گمرک ایران گفت: مقایسه ارزش صادرات و واردات از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر نشان می‌دهد که تراز تجاری کشور ۷ میلیارد دلار بدون نفت منفی است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، محمد رضوانی فر، رییس کل گمرک کشور صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران آخرین آمار تجارت کشور را اعلام کرد و توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر صادرات ایران ۳۰ میلیارد دلار  به وزن ۸۱ میلیون تن بود. 

وی افزود: صادرات کشور از نظر وزنی در مدت یادشده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد و از نظر ارزش ۱۰ درصد رشد داشته است، ارزش صادرات ایران در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار بود. 

هشدار به واردکنندگان درباره رسوب کالا در گمرک

رضوانی فر در ادامه به آمار واردات پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر واردات ایران به ۲۰ میلیون تن به ارزش حدود ۳۷ میلیارد دلار رسید و حدود هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. 

رییس کل گمرک تصریح کرد: مقایسه ارزش صادرات و واردات از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر نشان می دهد که تراز تجاری ۷ میلیارد دلار بدون نفت منفی است. 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ترانزیت کشور به ۱۲.۷ میلیون تن رسیده که ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد