نیاز صنایع حادثه خیر به بازرسی چندلایه در سال

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: صنایع حادثه‌خیز باید بازرسی چند لایه شوند و برای صنایعی که میزان حوادث آن‌ها بالاست بازرسی‌ها تشدید شود.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، حسن صادقی در مراسم گرامیداشت جانباختگان معدن زغال سنگ طبس و شهادت سیدحسن نصرالله و فرماندهان جبهه مقاومت در خانه کارگر تشکیلات ساوه اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله و نیز حادثه معدن طبس قلوب جامعه کارگری را جریحه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه جان کارگران ارزش دارد، افزود: چرخه تلفات بالا در معدن و ساختمان ظلم بزرگی در حق کارگران است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ بازرس برای بازرسی هزاران مرکز تولیدی و کارگری کافی نیست، گفت: صنایع حادثه‌خیز باید بازرسی چند لایه شوند و برای صنایعی که میزان حوادث آن‌ها بالاست بازرسی‌ها تشدید شود. مرگ خاموش کارگران ساختمانی ۴۰ الی ۵۰ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است و قطع نخاع و نیز از کار افتادگی آن‌ها مشکلاتی را برای خانواده‌ها بوجود می‌آورد.

صادقی با بیان اینکه نظام روابط کار برای صنایع حادثه‌خیز باید تدوین شود، گفت: طرح طبقه‌بندی در صنایع باید به درستی اجرا شود و برای هر رتبه‌ای نوع حادثه را تعریف کرد. بازرسی نیروی انسانی و ماشین آلات باید در حین بازرسی هشدار دهد که نیروی انسانی در عمق معدن بکار گرفته نشود.

مصدومان حادثه معدن طبس در چه وضعیتی به سر می‌برند؟+جزییات

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید به ویژه کار معدن، به صورت مبتدی کار شده و از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها استفاده نمی‌شود، گفت: در مواقعی که گاز متان و گاز کربنیک مخلوط می‌شوند کشنده‌تر شده و مرگ حتمی است. حوزه معدن باید مرتبا بازرسی شود. با به‌روز کردن کار معدن و استفاده از ربات و ماشین آلات باید حوادث را کاهش داد. حجم کار بالا در معدن برای کارگران خسته کننده است.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری باید از این اتفاقات درس بگیرد و با حضور موثر و قدرتمند خود بسیاری از معادلات را بهم ریزد تا بازرسی‌ها تشدید و صنایع پرخطر دسته‌بندی شوند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد