رشد ۴۰درصدی صدور مجوزها در ۶ماهه نخست سال

طبق گفته معاون بازرسی اتاق اصناف روند رشد صدور پروانه کسب در ۶ ماهه امسال با توجه به تسهیل قانون صدور مجوزها با روند خوبی اجرایی شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام نیک منش، معاون بازرسی اتاق بازرگانی در خصوص میزان صدور پروانه کسب گفت: خوشبختانه صدور پروانه کسب در طی این سالها روند رو به رشدی داشته است. به طور کلی در همین ۵، ۶ ماهه روند رشد صدور پروانه کسب با توجه به تسهیل قانون صدور مجوزها داشته و نسبت به سنوات گذشته شاید یک رشد ۴۰ درصدی را در صدور پرونده کسب در این دو سال اخیر نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم.

هشدار به فعالان تجاری/ تغییر در سیستم نظارتی بر کالاها

او افزود: در حال حاضر هم تعداد بازرسی که صورت گرفته از واحدهای تجاری بدون پروانه کسب در همین ۵ ماهه سال جاری ۵۵۴۶ فقره بوده است و از این تعداد بازرسی‌هایی که صورت گرفته احراز تخلف ۲۰۴ فقره شده و به سازمانی مثل سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی ارجاع صورت گرفته است.

وی در خصوص سامانه شفافیت فروشگاهی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما صد در صد متصل شدند و حالا به غیر از فروشگاه‌های زنجیره ای، رسته به رسته صنفی، یک کارگروه امور مالیاتی داریم که همین فروشگاه‌های صندوق فروشگاهی شفافیت و هم صدور فاکتور الکترونیکی را در آن کارگروه و کمیسیون تخصصی مالیاتی اتاق اصناف ایران در حال پیگیری است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد