اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها/مستمری جاماندگان بهزیستی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان این‌که یارانه مستمری‌بگیران بهزیستی قطع نشده است، وعده داد اگر افرادی در لیست پرداخت سال ۱۴۰۳ بودند اما از ابتدای سال به‌هردلیلی مستمری دریافت نکرد‌اند ارقام پرداخت‌نشده را دریافت خواهند کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، محمود ملکوتی‌خواه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در ارتباط با سؤال قطع برخی از پرداخت‌های مربوط به مطالبات معلولان مستمری‌بگیر گفت: قطع مستمری نداشتیم، اعتبارات را مجلس تصویب می‌کند و سازمان برنامه موظف است طبق بودجه ارقام را پرداخت کند، این رقم هر ماه و به‌تدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند، پرداخت می‌شود.

وی گفت: سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک‌دوازدهم عددی است که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تصریح کرده است و منابع براساس وصولی مصارف قرار دارد. یک مشکل ما عدم‌تحقق منابع هدفمندی بود در حالی که ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت می‌کردیم.

واریز یارانه ۳میلیونی برای این گروه از مددجویان+جزئیات

بنابراین یک‌دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده است اما در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و... خارج می‌شوند و افراد جدید جایگزین می‌شوند لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی‌ها تعدادشان کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری این‌گونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا قطع شده است ولی قطعی در کار نبود، لذا در شهریور ماه بخش عمده‌ای از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه شد و مستمری پرداخت شد یعنی شش‌دوازدهم اعتبارات سال 1403 باید پرداخت می‌شد.

ملکوتی‌خواه در ادامه گفت: تاکنون 107 درصد پرداختی داشتیم یعنی از 100 درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالی که در منابع سازمان هدفمندی 54 درصد محقق شده است به‌خاطر اولویت و ضرورت عزیزان مددجوی بهزیستی که به مشکل برنخورند.

خبر خوشی که باید عرض کنم این است که با این پرداختی که سازمان کرده است یارانه و مستمری هیچ‌کدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال 1403 بودند از فروردین تا شهریورماه به‌هردلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد